خبرگزاری کار ایران

در آغازین روزهای بهار؛

آلاله‌های سرخ پهنه‌ سبز نیاسر کاشان را گلگون کردند

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۱۹۵

سرپرست شهرداری نیاسر از رویش آلاله‌ها در پهنه سبز دشت و دامان کوهستان‌های این کهن باغ شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، احمد امینی‌نیک اظهار داشت: آلاله‌های سرخ و سفید نیاسر همه ساله از اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت‌ماه دشت‌ها و کوهستان‌های این شهر را رنگین می‌کند تا مسافران و گردشگران از تماشای آن بی‌بهره نباشند.

وی با بیان اینکه بعضی جاذبه‌های گردشگری نیاسر بواسطه عدم اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب، کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند در حالیکه پتانسیل لازم برای جذب گردشگر را دارند که دشت گل‌های آلاله نیاسر یکی از این جاذبه های طبیعی است، افزود: رویش گل‌های آلاله چهره‌ای رویایی به منطقه نیاسر و دشت‌های اطراف آن می‌دهد. این گل‌های سفید و صورتی که با طلوع آفتاب باز شده و با غروب آن بسته می‌شوند، عمر زیادی ندارند اما در این مدت کوتاه، پدید آورنده مناظر بسیار زیبایی می شوند.

وی با ابراز خرسندی از این موضوع که با همت بخش‌خصوصی و همراهی مسئولان دولتی زیرساخت‌های مناسبی در زمینه پذیرایی و اسکان گردشگران فراهم شده که شایسته است تا با معرفی و تبلیغ جاذبه هایی از این دست؛ زمینه حضور بیشتر علاقه‌مندان به طبیعت فراهم شود یادآور شد: استفاده از تجربیات موفق در تبلیغ و برگزاری جشنواره‌های گل و گلاب می‌تواند در شناساندن جاذبه رویش گل‌های آلاله موثر باشد تا همانطور که دشت لاله‌های واژگون را همگان می‌شناسند؛ آلاله‌های نیاسر نیز مورد توجه و بازدید مسافران قرار گیرد.

امینی نیک تأکید کرد: آلاله‌های نیاسر گل‌های خودرو و منحصر به فردی هستند که مشابه آن در دیگر مناطق شهرستان کاشان وجود نداشته و معمولاً در باغ‌ها، دشت‌ها و مزارع کهن باغشهر نیاسر کاشان را با پوشش چتر زیبایی رنگین می‌کنند

وی اضافه کرد : در شهر سبز نیاسر علاوه بر رویش آلاله و در آستانه شکفتن گل‌محمدی، شقایق‌های وحشی سرخ نیز توانسته چشم هزاران گردشگر را به خود جلب کرده و یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی این شهر را به خود اختصاص دهد.

ایشان در ادامه با اشاره به وضعیت جوی و اقلیمی شهر نیاسر تصریح کرد: شهر سبز نیاسر کاشان در فصل بهار با شکوفه‌های بهاری، آلاله‌ها، دشت‌های شقایق و در ادامه آن با رویش گل‌های محمدی و فصل گلاب‌گیری، فضای منطقه را عطرآگین می‌کند.

وی متذکر شد: چهار تاقی، غار رئیس و باغ تاریخی تالار، چشمه اسکندریه، مقسم آب درپای چشمه، چنار پای چشمه، کوشک، آبشار، حمام صفویه، آسیاب آبی، برج چاله ‌قاب مربوط به دوره قاجاریه، زیارت حاج‌کمال و مزارع، مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی از دیگر آثار تاریخی و دیدنی شهر سرسبز و تاریخی نیاسر به شمار می‌روند که همه‌ ساله و به ویژه در فصل بهار یعنی موسم گل‌چینی و گلاب‌گیری خیل عظیمی از گردشگران را به دامان خود می‌کشاند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز