خبرگزاری کار ایران

شهردار کاشان مطرح کرد:

ضرورت همراهی برخی دستگاه‌ها با اقدامات توسعه‌ای شهرداری

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۲۷۷

شهردار کاشان با تحسین نقش سازنده شورای شهر اسلامی چهارم در حمایت از طرح های توسعه ای مدیریت شهری، به انتقاد از عدم همراهی برخی دستگاه های شهری با اقدامات و فعالیت های شهرداری کاشان پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، سید محمد ناظم رضوی در حاشیه تجلیل از مدیران  شهرداری کاشان در گفت وگو با خبرنگاران افزود:  کم لطفی هایی که از سوی برخی دستگاه های شهری در مسیر پیشرفت و توسعه کاشان صورت می‌گیرد، به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست و حق طبیعی ماست که این گونه گلایه مندی ها را تا پیدا کردن راه حل به نهادهای بالادستی انعکاس دهیم.

ناظم رضوی اظهارداشت : با وجود اقدامات نیمه تمامی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، در بسیاری از حوزه‌ها شاهد اقدامات مفیدی بودیم که در سایه حمایت های شورای چهارم و عزم جدی مدیران بخش‌های مختلف، افزایش میزان رضایتمندی شهروندان را کسب کردیم.

مدیر ارشد شهرداری کاشان گفت: سال 94صحنه‌های غرور آفرینی از کار آمدی به پشتوانه نیت و همت خالصانه و مجاهدانه پرسنل خدوم و تلاش‌گر شهرداری کاشان بود.

وی افزود: اگر مجموعه مدیریت شهری به خود کمی بیشتر بها دهد و با عزمی جدی فعالیت رو به جلو داشته باشد، می تواند اتفاقات خوبی را برای شهر رقم زند، همان طور که در ابتدای امر جبران کاستی ها و نابسامانی‌های گذشته قدری برای همکاران دشوار می نمود و رفته رفته تقویت حس خودباوری و برنامه ریزی در اجرای طرح ها، تاثیر خود را برای تحقق اهداف برتر بخوبی نشان داد.

ناظم رضوی اذعان داشت: بخش قابل توجهی از نیروهای آموزش دیده شهرداری کاشان مایه افتخار این نهاد در حرکت رو به جلو برای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر کاشان بخصوص در سال های آتی بوده تا جاییکه فعالیت گسترده آنان بسیاری از انتقادات وارده را نیز کاهش خواهد داد.

شهردارکاشان با اشاره به ضرورت هم افزایی میان کلیه مدیران دستگاه های اجرایی شهری تصریح کرد : قطعا شهرداری فعالیت هایش خالی از اشکال  نیست، اما اینکه در برخی ادارات و حوزه ها هم افزایی و هم نوایی با مدیریت شهری در توسعه و آبادانی شهر نباشد، باید به گونه ای برطرف شود.

وی با تحسین حمایت های نماینده ولی فقیه در کاشان از طرح ها و پیشبرد اهداف مدیریت شهری افزود : قطار پیشرفت و توسعه کاشان باید در سایه همدلی میان سلایق گوناگون، بیش از پیش شتاب گیرد تا بتوانیم شاهد رسیدن به ایستگاه های مختلف رخدادهای سازنده باشیم.

وی در ادامه  گفت : استمرار فعالیت های شهرداری در سال جدید، بر توجه اصلی به اتمام پروژه های نیمه تمام و ناتمام بخصوص در حوزه های مرکزی شهر بوده و با یاری خداوند شاهد اتفاقات ماندگار به گونه ای کم نظیر در کشورهمچون احیای سیما، منظر وکالبد شهری،بازآفرینی معماری سنتی و نیزتکمیل رینگ های ارتباطیخواهیم بود.

ناظم رضوی نقش بازپیرایی و ساماندهی کالبدی شهر را در نگاه شهروندان مهم ارزیابی وتبیین کرد : با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته از شهروندان، بازپیرایی و ساماندهی کالبدی شهر در نگاه آنان بسیارتاثیر گذار است. پس این موضوعات باید با دقت و به صورت فنی بررسی شود، چرا که گاهی به عنوان نمونه اثر بازپیرایی یک میدان یا برداشتن گونه ای از نابه سامانی ها در شهر، از احداث جاده ای در نگاه شهروندان موثرتر واقع می شود.

رییس دبیرخانه "خانه" مجمع جهانی شهرهای اسلامی افزود : بازپیرایی و نورپردازی خانه تاریخی آل یاسین، به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند معماری سنتی کاشان با حدود 2 قرن قدمت، نیز یکی از اقدامات مهمی بود که در سال گذشته با توجه به معماری اصیل، لطافت خاص و روح توحیدی که در مالک اولیه این خانه بوده،در دستور کار قرار گرفت به گونه ای که اکنون این بنای تاریخی به عنوان خانه "ملل" میزبان رخدادهای دیپلماتیک و برنامه های مختلف فرهنگی خواهد بود.

عضو مجمع شهرداران راه ابریشم در ادامه از رایزنی های گسترده برای آغاز رسمی پروازها از فرودگاه کاشان  خبر داد و گفت : با پیگیری های مکرر صورت گرفته و از طریق عقد قرارداد با یکی از شرکت های معتبر هواپیمایی، امید آن می رود با انجام اولین پروازهای رسمی از فرودگاه کاشان، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه توسعه ارتباطات در این شهر باشیم.

شهردار ادامه داد : احداث باغ موزه دفاع مقدس نیز به عنوان یکی از اقدامات فرهنگی شاخص درزمینه حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، با وجود عدم دریافت هیچ گونه حمایت و همراهی از جانب دستگاه های دولتی، در دستور کار قرار گرفته است.

ناظم رضوی اضافه کرد : با همکاری دانشگاه کاشان، موزه فرش نیز در خانه تاریخی عباسیان جانمایی می شود که با این اقدام در کنار معماری ارزشمند این خانه فاخربه عنوان میراث ملموس، زمینه برای معرفی هنر فرش بافی کاشان به عنوان میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو فراهم می شود.

شهردار کاشان تصریح کرد : همچنین ساختمان فعلی شهرداری مرکزی کاشان به عنوان بنایی سنتی در آینده ای نزدیک، پس از تکمیل ساختمان نوساز واقع در بلوار دانش، بهسازی شده و به عنوان موزه اجتماعی و شهری تغییر کاربری پیدا می کند.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت بازپیرایی میدان 15 خرداد با توجه به معماری شگرف گذشته اطراف آن گفت : تجدید بنای ساختمان تلگراف خانه کاشان در محدوده میدان 15 خرداد نیز یکی از اقدامات مهمی بوده که ضمن احیای یک اثر تاریخی از یادرفته، سیما و منظر باشکوهی کنار تعریف جهت های ترافیکی در این میدان برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

ناظم رضوی همچنین بازپیرایی میدان کمال الملک را به عنوان دیگر پروژه های مهم شهری ارزیابی کرد و افزود : احداث نگارخانه کمال الملک در این میدان و بازپیرایی اطرف آن نیز یکی از طرح های مهمی است که ظرف مدت یکسال نهایی و جمع بندی خواهد شد.

 این عضو شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی ناملموس، با ابراز تاسف از فراموش شدن هنر ارزشمند مسگریدر راسته  بازاری به همین نام در کاشان با وجود پیشینه و سابقه هزاران ساله آن اذعان داشت : احداث موزه مس شامل ظروف مختلف مسین، زمینه را برای پاسداشت هرچه بهتر این هنر از یاد رفته کاشان فراهم خواهد آورد.

ناظم رضوی افزود : ساختمان موزه آب نیز، با توجه به دستاوردهای پربار گذشتگان در زمینه حفظ و احیای زمین های مناطق گرم و خشک با استفاده از میراث چندین هزار ساله قنات و نیز اهمیت حفظ منابع آبی در چشم انداز کنونی شهرها، در همسایگی بقعه "ابی دردا"ی کاشان جانمایی   می شود.

وی ادامه داد : با همکاری دانشگاه کاشان، آکواریوم بزرگ شهر نیز در مقیاسی قابل مقایسه با آکواریوم های کلانشهرها و به منظور معرفی       گونه های مختلف آبزیان بخصوص ماهیان زینتی تعریف و احداث می شود.

رییس کمیته صیانت از حقوق شهروندی شهرداری کاشان با تاکید بر نقش مهم آزادسازی معابر در توسعه خدمات و تسهیلات برای شهروندان اظهار امیدواری کرد : آزادسازی محور امیرکبیر و بخشی دیگر از آزادسازی ها خصوصا در محدوده مناطق تاریخی همچون باغ فین، الهیه و حبیب بن موسی(ع) به زودی نهایی شود.

مدیرارشد شهرداری کاشان با اشاره به ضرورت بهره وری شغلی و پویایی در تمامی جایگاه های تعریف شده برای مدیران مختلف شهرداری کاشان تصریح کرد : فعالیت های مدیران مختلف شهرداری کاشان در تمامی سطوح مدیریتی رصد می شود و انتظار می رود که مدیران ماحصل تلاش های مضاعف مدیریتی خود را به شکلی بهینه و ملموس به منظور افزایش میزان رضایتمندی شهروندان ارائه دهند که وعده های الهی هم در این حرکت روبه جلو ضمن کسب رضایت او، بازگشای درب های بسته و یاری رسان در سختی های پیش رو خواهد بود.

ناظم رضوی در پایان با تاکید برالتزام به هدف مندی در انجام کارها برای کسب رضای حق تعالی اظهار امیدواری کرد : سیاه نمایی در قاموس ما نمی گنجد، لذا با روحیه متعالی تمام تلاش و کوشش خود را برای کسب رضای خالق و خشنودی مخلوق به کار بندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز