خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خبرداد:

آیین معنوی اعتکاف در 17 مسجد آران و بیدگل برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۱۲۳

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: آیین معنوی اعتکاف در 17 مسجد آران و بیدگل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اعتکاف این شهرستان گفت: عمل عبادی اعتکاف در شرع مقدس اسلام مستحب و در سنت نبوی(ص) و سیره معصومین(ع) دارای جایگاهی رفیع و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف دارای پیشینه ای به قدمت تمامی ادیان الهی و آسمانی است، خاطر نشان کرد: اعتکاف حضرت سلیمان در بیت المقدس، دستور خداوند به ابراهیم نبی برای تطهیر خانه امن الهی برای معتکفان و دوری حضرت مریم از مردم و روی آوردن به سنت اعتکاف از جمله نشانه‌هایی است که قدمت آیین اعتکاف را در قرآن بازگو می‌کند.

آیین معنوی اعتکاف در 17 مسجد آران و بیدگل برگزار می‌شود

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، حضور در اعتکاف همراه با مراعات آداب و شرایط آن را ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس دانست و خاطر نشان کرد: در اعتکاف اهدافی نظیر آرامش روحی، دستیابی به صبر، حضور در مسجد، دعا، توبه و استغفار دنبال می‌شود که همه این موارد باعث تزکیه روحی انسان می‌شود.

سمیع الله مردان با اشاره به مسئولیت اداره تبلیغات اسلامی در برگزاری آیین اعتکاف افزود: اگرچه اعتکاف همچون سایر آیین های مذهبی حرکتی خودجوش و مردمی است اما هیچ برنامه ای در مجموعه جامعه اسلامی بدون مدیریت امکان پذیر نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: مهم‌ترین مسئله در مدیریت اعتکاف جذب جوانان و کیفیت بخشی در برنامه های این آیین است، چرا که اعتکاف بیش از هر مراسم دیگری با حضور جوانان شور و نشاط دارد و مشتریان اصلی این برنامه بی نظیر نیز جوانان هستند و باید بیش از پیش به این مقوله اهمیت داده شود.

حجت‌الاسلام مردان اضافه کرد: مراسم اعتکاف از نماز صبح روز 13 رجب مصادف با دوم اردیبهشت ماه به مدت سه روز در 17 مسجد شهرستان آران و بیدگل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام اعتکاف در مساجد آران و بیدگل خاطر نشان کرد: مساجد این شهرستان از سه روش ثبت نام حضوری، اینترنتی و کانال های مجازی برای سهولت نام نویسی متقاضیان استفاده کرده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: سال گذشته تعداد 2 هزار و 267 نفر در شهر و روستاهای آران و بیدگل در مراسم اعتکاف شرکت کردند و پیش بینی می‌شود استقبال درمراسم اعتکاف امسال بیشتر باشد.

حجت‌الاسلام مردان تصریح کرد: اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، برپایی خیمه های معرفت، برگزاری گفتمان های دینی، قرائت دسته جمعی زیارت آل یاسین، سخنرانی های اخلاقی همراه با جلسات پرسش و پاسخ در خصوص مسائل شرعی از جمله برنامه های مهم امسال مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان آران و بیدگل است.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل، با تقدیر از زحمات دست اندرکاران و هیات امنای مساجد محل برگزاری اعتکاف خاطر نشان کرد: قطعا ثواب و بهره معتکفین شامل دست اندرکاران اجرایی اعتکاف هم خواهد شد.

حجت‌الاسلام سمیع الله مردان در ادامه اظهار داشت: نتایج این نشست، در نشست ستادی اعتکاف شهرستان مطرح و تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه تر این آیین اتخاذ خواهد شد.

در ادامه این نشست، مسئولان و رابطان اعتکاف مساجد آران و بیدگل به بیان دیدگاه های خود در خصوص هماهنگی و برنامه ریزی آیین اعتکاف پرداختند.

حضور مستمر پزشک در آیین اعتکاف، سم پاشی و میکروب زدایی مساجد میزبان اعتکاف، برگزاری محافل شبی با قرآن، مشاوره، بیمه معتکفین، تسهیل ورود دانش آموزان به آیین اعتکاف، تاکید بر حضور پررنگ عوامل انتظامی در اطراف آیین اعتکاف، اعزام مبلغین اقتصاد مقاومتی، استفاده صحیح از ابزارهای الکترونیکی و کانال‌های مجازی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز