خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهرکاشان مطرح کرد:

لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی اتکا به ظرفیت‌های درونی است

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۸۱۷

رئیس شورای اسلامی شهرکاشان گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی،اتکا به ظرفیت‌های درونی و ارتقا سطح تصمیم گیری مدیران شهری است.

به گزارش خبرنگارایلنا در  کاشان، حسین حیدریان که در اولین نشست شورای اسلامی شهر در سال 95 با حضور سرپرست فرمانداری و شهردار کاشان سخن می گفت، افزود: طی سال های اخیر رشد قابل توجهی را از حیث پروژه‌های عمرانی که عمدتأ توسط شهرداری انجام می شود شاهدیم اما ظرفیت کاشان و حق شهروندان و ساکنان این شهر جوابگوی این خدمات نیست و به نظر می رسد موقع آن فرا رسیده که سطح تصمیم گیری برای کاشان و شهروندان آن به داخل این شهر منتقل شود و مدیران اجرایی این شهر از اختیار تدوین و انجام برنامه ریزی برای کاشان بزرگ برخوردار شوند.

وی با اشاره به شعار ابلاغی سال 95 از سوی رهبری نظام که در بطن خود تأکید دوباره ای بر اقتصاد مقاومتی و قوی‌کردن اقتصاد درون زا دارد، افزود: وقتی از درون زا شدن اقتصاد حرف می زنیم حتمأ برای عملی شدن آن در حوزه شهر بزرگ کاشان باید تصمیمات درون زا و بومی گرفت چرا که سطح نازل اختیار مدیران اجرایی شهر و بروکراسی‌های طولانی مدت و زمان‌بر اداری بخشی از موانع توسعه روزافزون شهر به ویژه در بخش اقتصاد و توسعه متقارن و متوازن شهری است.

در این نشست همچنین برخی از اعضای شورای اسلامی شهر در سخنانی کوتاه به بیان برخی دیدگاه های خود در رابطه با مشکلات و معظلات شهری پرداخته و خواستار ایجاد تفاهم میان دستگاه ها و مدیران اجرایی و شهری برای مرتفع شدن آنها شدند.

دکتر الماسی  با اشاره به تشکیل جلسات شورای اداری شهرستان با حضور همه مدیران اجرایی و شهری یادآور شد: اولأ باید در این نشست ها شهردار نیز در کنار سایر مدیران شهری به عنوان عضوی مهم حضور داشته باشد و در وهله بعد نیز در این نشست ها یکی دو مورد از معظلات و مشکلات مهم شهری به جای سخنرانی های بدون بازده به بحث و بررسی گذاشته و پیرامون رفع آنها گفتگو و تبادل نظر برقرار شود.

رئیس کمیسیون عمرانی و فنی شورای شهر نیز با بیان اینکه حضرت امام(ره) همواره به مشورت و گرفتن نظرات امنای اطراف خود تأکید داشتند یادآور شد: بحث ایجاد اتاق فکر و اندیشه در دستگاه ها با استفاده از افراد شایسته و لایق به شرط وتو نشدن نظرات و ایده های کارشناسی اعضای آن توسط مدیران نباید فراموش شود. دکتر ثابت افزود: مدیران باید برای رسیدن به توسعه شهری و منطقه ای از منیت ها کم کنند و به سمت تشکیل جلسات دارای خروجی و اتخاذ تصمیمات عقلایی حرکت کنند.

سید مهدی ناظم رضوی نیز پس از تأکید بر پیگیری بحث آمایش سرزمین، لزوم کنترل بحث ترافیک شهری و تدبیر برای کاهش آن و پیشنهاد استفاده از موقعیت جاده قمصر برای توسعه شهرسازی، از پتانسیل بزرگ گردشگری شهر کاشان به عنوان مهمترین عنصر صدور فرهنگ ایرانی به بیرون از مرزها نام برد و خواستار تدوین طرح جامع گردشگری برای شهر کاشان شد.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه شهرداری در سال 94 و در موضوعاتی مانند فرودگاه، کنارگذر، بازشدن مسیل ها و رودخانه ها و تعیین حرائم محوطه باستانی سیلک خارج از سطح وظایف خود به ارائه خدمت پرداخت و در عوض کمترین نگاه ویژه از سوی دولت به مدیریت شهری و پرداخت حق و حقوق و دیون دستگاه ها به شهرداری مبذول گردید خواستار کاهش سطح کم لطفی ها به مدیران شهری در سال 95 گردید. علی هاشمی طاهری همچنین در بحث ایجاد سیستم پخش هماهنگ اذان در میادین شهر، کنترل سکونت اتباع بیگانه در شهر، جلوگیری از اعلام فوت اموات در سطح شهر از طریق خودروهای بلندگودار خواستار دخالت، اقدام و هماهنگی میان دستگاه های اجرایی شد و اظهارامیدواری کرد تا در سال جدید با تشکیل جلسات مشترک میان مدیران اجرایی شهری، فرمانداری، شورای اسلامی شهر و نماینده منتخب مردم در مجلس توسعه شهر با هماهنگی و وفاق بیشتری صورت پذیرد.

در ادامه امیرحسین پارسا- دیگر عضو شورای اسلامی- نیز با بیان اینکه در سال 94 کاشان از بعد عمرانی و ارائه خدمات توانست روزهای خوبی را نسبت به سالیان قبل در سایه خدمت رسانی شهرداری و همیاری سایر دستگاه ها با مدیریت شهری شاهد باشد افزود: شهرداری طی 2 سال و نیم اخیر عملأ خلأ خدمت رسانی برخی دستگاه ها را پر کرده و این در حالی است که برخی رسانه ها در گذشته مباحثی مانند آسفالت را به بحث های سیاسی و بهارستانی گره می زدند. وی همچنین به نگاه تبعیض آمیز و بعضأ تحقیرآمیز برخی مدیران اجرایی استان به شهرستان کاشان انتقاد کرد و خواستار توجه ویژه به بحث اتباع بیگانه، کودکان کار و تاثیرات آن در مباحث گردشگری ،ساخت گرمخانه و  توسعه منطقه مشهد اردهال و بحث تولیت این مکان مقدس گردید.

رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورا نیز در ادامه با تأکید بر لزوم تشکیل جلسه مشترک میان پارلمان شهری کاشان و استاندار اصفهان برای بیان دغدغه ها، مشکلات و دیدگاه های مردم کاشان از سوی منتخبان آنان افزود:رهبری نظام طی سال های اخیر بر بحث اقتصاد مقاومتی تأکید کرده اند اما به نظرم در مورد موضوع مهم سرمایه گذاری به ویژه در بخش گردشگری کاشان نمره خوبی نمی توان به عموم مدیران شهر داد. علی رضا پورعسگری در بخشی دیگر نیز خواستار تعیین تکلیف برخی از پروژه های نیمه کاره و معطل مانده حدفاصل میدان خرداد و خیابان رجایی از طریق برگزاری نشست مشترک با متولیان آنها شد. وی همچنین از فراهم شدن زیرساخت های احداث حدود 300 واحد مسکونی استیجاری با مبالغ اندک اجاره برای زوج های جوان توسط هیئت امنای شهرک ناجی آباد و نماینده سابق مجلس-مهندس جمالی- خبر داد و خواستار تشکیل جلسات بحث و بررسی و تفاهم میان مدیران اجرایی و شهری برای پیشبرد این پروژه گردید.

علی رسول زاده رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز در ادامه با تأکید بر اینکه برای توسعه و پیشرفت شهر باید از منیت ها و اعمال سلایق شخصی و گروهی و شعارزدگی دوری جست افزود: همدلی واقعی و اتحاد و اتفاق نظر و واقعی نگری و استفاده از خرد جمعی نخبگان و چهره های متخصص در دوران های گذشته همان چیزی است که امروز به آنها نیاز داریم. وی همچنین در مورد چالش های فرهنگی مانند طلاق، وضعیت تکریم مردم در بیمارستان بهشتی، معظل ترافیک، استفاده از پتانسیل 55هزار دانش آموز و چند ده هزار دانشجو به بیان دیدگاه های خود پرداخت و خواستار اتفاق نظر مسئولان و مدیران شهری و اجرایی در مورد آنها شد.

در ادامه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا نیز با تقدیر از تلاش همه مدیران شهری در سال 94 و تقدیر از تلاش های نماینده مردم کاشان در مجلس نهم به ویژه در مباحث بین المللی و برجام و انتقاد از کم بازده بودن دولت در منطقه کاشان و مظلومیت آن در مورد انواع و اقسام مطالباتی که دستگاه ها از آن دارند بر حمایت از منتخب مردم کاشان در مجلس دهم تأکید کرد. مجید شمس یادآور شد: نمی توان نقد را فقط در مورد مدیران و افرادی که خارج از تمایلات جناحی مان هستند به کار برد و تشویق را فقط مختص خودی ها دانست و واژه حمایت را در زمان حضور خودی ها بر مصدر کار استفاده کرد.

جواد حاجی قدیری عضو و خزانه دار شورا نیز در ادامه خواستار تدبیر برای پیشگیری قبل از وقوع بحران‌هایی مانند ریزگردها شد و با یادآوری موضوع ازدیاد مهاجرت اتباع بیگانه به کاشان افزود: منطقه راوند نیز از این معظل به دور نیست و بیم آن می رود که ازدیاد اتباع بیگانه حتی بتواند فرهنگ منطقه را نیز تغییر دهد که این موضوع مدیریت و ساماندهی خاصی می‌طلبد. وی در ادامه فعالیت یافتن بحث اقتصاد مقاومتی در کاشان را مستلزم ایجاد کارگروهی ویژه با حضور مدیران اجرایی شهرستان دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز