خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد:

کسب درجه یک نظام اعتباربخشی ملی از سوی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۸۱۶

بیمارستان های بهشتی، نقوی، کارکرنژاد و متینی کاشان و سید الشهداء آران و بیدگل موفق به کسب درجه‌ یک نظام اعتباربخشی ملی بیمارستان‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان،  دکتر داود خیرخواه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اعلام این مطلب گفت: به استناد گواهینامه صادره از سوی مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان، دکتر سید محمدحسین میر دهقان، این بیمارستان ها موفق به کسب درجه‌ یک در نظام اعتباربخشی ملی بیمارستان‌ها شدند.
 
خیرخواه افزود: بیمارستان‌ها بر اساس شاخص‌هایی مانند تشخیصی، درمانی، مدیریتی، مراقبتی، مالی و تجهیزات پزشکی مورد اعتباربخشی قرار می‌گیرند و این اعتباربخشی در بهبود و ارتقای عملکرد نظام سلامت تأثیر بسزایی دارد.
 
وی تصریح کرد: اعتباربخشی، ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است که می‌تواند از طریق خودارزیابی و ارزیابی خارجی منجر به بهبود مستمر کیفیت ارائه خدمات در مراکز درمانی شود.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: اعتباربخشی تنها به وضع استانداردها نمی‌پردازد بلکه دارای ابعاد تحلیلی، مشاوره‌ای و بهبود است.

دکتر خیرخواه ادامه داد: حفظ ایمنی بیمار و ارتقای کیفیت خدمات سلامت، اساس فرآیندهای اعتباربخشی را تشکیل می‌دهد و همچنین موضوعاتی مانند پزشکی مبتنی بر شواهد، بهبود کیفیت، اخلاق پزشکی، رضایتمندی بیمار و کاهش خطای پزشکی، نقشی کلیدی در این فرایند دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز