خبرگزاری کار ایران

در آخرین روز از تعطیلات نوروزی؛

مردم کاشان و آران و بیدگل سیزده نوروز را در هوایی سرد و بارانی سپری کردند

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۹۳۱

در سیزدهمین روز فروردین مردم شهرستان‌های دارالمومنین و دارالشهدای کاشان و آران و بیدگل به اتفاق خانواده های‌شان در هوایی سرد و بارانی رهسپار دامن طبیعت شدند و نوروز را بدرقه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، بر اساس یک سنت و آیین قدیمی مردم منطقه کاشان در سیزدهمین روز نوروز که در تقویم رسمی کشور به نام روز طبیعت نامگذاری شده است علیرغم بارندگی شدید ، راهی کوه، دشت و صحرا شدند تا از مواهب طبیعی بهره ببرند.

براساس این گزارش علیرغم  بارندگی شدیدی که  پیش از ظهر امروز در روز طبیعت در مناطق کوهستانی روستاهای خنب دره ،جزه و بخش‌های  قمصر ، نیاسر کاشان آغاز شد و در ارتفاعات و شهر برزک وجوشقان و کامو همراه با برف بود عده ای از ساکنان این مناطق ترجیح دادند که به دلیل بارش برف و باران و برودت هوا در خانه بمانند ولی عده ای دیگر با حضور در روستاهای استرک ، جوشقان ، خنب ، دره ، جزه  و.... به جهت نزدیکی به شهر از فضای بسیار دل انگیز و بهاری این مناطق روز سیزده را با شادابی سپری کردند.

در مناطق کوهستانی کاشان بارش برف بهاری در مناطقی از شهرهای این منطقه از جمله برزک و جوشقان قالی مردم را که برای بهره مندی از طبیعت عازم تفرجگاه‌ها بودند، غافلگیر کرد. در برخی از نقاط شهرستان کاشان نیز بارش باران گزارش شده که این بارش ها دمای هوا را به شدت کاهش داده است.

گفتنی است سیزده نوروز امسال در شهرستان کاشان برخلاف سال‌های گذشته که هوا طوفانی بود امسال پس از اینکه مردم از بامدادان عازم طبیعت ومناطق کوهستانی شدند بارش شدید باران آنها را غافلگیرکرد و عده ای مجبور شدند بساط و چادرهای خود را جمع کنند و عازم منازل خود شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز