خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان

نامزدهای انتخابات همرزم یکدیگر در برابر استکبار هستند

نماینده ولی فقیه در کاشان نامزدها را همرزم یکدیگر در برابر استکبار خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، فقه، اخلاق و قانون انتخاباتی را سه رکن انتخابات در جانعه اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر انتخابات بر این سه عنصر استوار باشد و به درستی این ارکان انجام شود سلامت انتخابات را به همراه دارد.

وی از انتخابات به عنوان فریضه عبادی سیاسی و ملی یاد کرد و افزود: حضور در انتخابات یک واجب عینی است بدین معنا که همه واجد شرایط رأی دادن وظیفه شرعی دارند تا در انتخابات شرکت کنند و  کسی نمی‌تواند از این واجب شانه خالی کند.

به گفته وی، گرچه بر اساس قانون در همه نظام‌های سیاسی ملاک پذیرش و صحت انتخابات حضور حداکثری است اما از نظر فقهی این حضور در جامعه اسلامی کافی نیست و باید همه واجدین در انتخابات شرکت کنند.

وی انتخابات را مانور سیاسی ملی در برابر جبهه استکبار و دشمنان ملت خواند و یادآور شد: در چنین رزمی مامزدها مثل رزمندگانم در جبهه رقیب هم نبوده بلکه همرزم هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به توطئه‌های اخیر آمریکا علیه ایران بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بر قابل اعتماد نبودن آمریکا و مسائل هسته‌ای به عنوان تنها بحث مورد مذاکره ایران با آمریکا تأکید داشتند، آمریکا به تعهدات خود در بحث مذاکرات عمل نکرده و به بهانه آزمایشات موشکی ایران طی یک ماه گذشته چهار تحریم علیه جمهوری اسلامی مصوب کرده است.

کد خبر : ۳۳۴۴۹۱