خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن اتیسم کاشان خبر داد

برپایی جشنواره "میزبان سلامتی" به نفع کودکان اتیسم در کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۱۸۲

رئیس انجمن اتیسم کاشان از برپایی جشنواره میزبان سلامتی با هدف جلب مشارکت همگانی برای کمک به دانش آموزان اتیسم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، "مریم خیامی پور" در آیین آغاز این جشنواره گفت: اطلاع رسانی درباره فرهنگ تغذیه سالم، افزایش سلامتی در زندگی صنعتی امروز و تاثیر تغذیه سالم بر جلوگیری از شیوع بیماری های غیر واگیر و شناسایی بیماری اتیسم به جامعه از اهداف این جشنواره است.

به گفته وی، برپایی نمایشگاه آثار نقاشی کودکان اتیسم و نمایشگاه های ثابت و سیار دم نوش‌های طبیعی در طول برگزاری جشنواره، کارگاه های اطلاع رسانی و آموزش افراد جامعه در خصوص آشنایی با بیماری اتیسم از جمله برنامه های این جشنواره است که با همکاری تیم کارآفرینی استیلا اجرا می شود.

وی افزود: هیچ برنامه آموزشی وجود ندارد که برای همه کودکان اوتیستیک مفید باشد و برنامه‌ای برای این قبیل بیماران مفید است که مطابق با علایق و توانایی‌های آنها مطابقت داشته باشد و اجرای این جشنواره ها گامی در جهت نقش آفرینی این گروه از فرزندان جامعه است.

 وی با اشاره به هزینه‌های درمان این بیماری گفت: توان مالی خانواده‌های بی‌بضاعت در حدی نیست که برای فرزندان خود مربی بگیرند و آموزش خصوصی در منزل داشته باشند و به این ترتیب این کودکان از داشتن آموزش محروم می‌شوند و برپایی این جشنواره می تواند کمک به این خانواده ها باشد.

وی تصریح کرد: نبود مراجع ذی‌صلاح برای ارائه خدمات مشاوره های درمان و آموزش افراد اتیسم خانواده را دچار سردرگمی و فشار روانی کرده است و هزینه‌های سنگین در بعضی از مراکز درمانی است که خانواده‌­ها را در مضیقه گذاشته است.

رئیس انجمن اتیسم کاشان گفت: این جشنواره تا روز یازدهم دیماه در خانه تاریخی محسنی آراسته در نوبت بعد از ظهر برگزار شده و آیین پایانی نیز عصر جمعه یازدهم ماه جاری در فرهنگسرای مهر انجام خواهد شد.

خیامی پور افزود: انجمن اتیسم کاشان به عنوان یک سازمان مردم نهاد در مرکز مشاوره آموزش و پرورش این شهرستان فعالیت می کند و تاکنون 60 کودک اوتیسم در کاشان شناسایی شده است هرچند که آمار واقعی بیشتر از این رقم است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز