خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل:

چهارم دی ماه نماد حماسه و ایثار در آران و بیدگل است

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۷۷۴

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: چهارم دی ماه نماد حماسه وا یثار در آران و بیدگل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت چهارم دی ماه روز حماسه و ایثار آران و بیدگل گفت: نامگذاری این روز با توجه به آغاز عملیات کربلای چهار در دوران دفاع مقدس است، عملیاتی که تعداد زیادی از رزمندگان آن از گردان امام محمد باقر(ع) شهرستان آران و بیدگل بودند.

وی افزود: در عملیات کربلای چهار، آران و بیدگل 80 شهید تقدیم انقلاب کرد که شهادت علی محمد اربابی بیدگلی قائم مقام لشکر 8 نجف و سردار شهید حجت‌الاسلام شیخ جواد قاسم پور آرانی و چندین سردار شهید دیگر از شاخص ترین این شهدا بودند.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: چهارم دی ماه نماد ایثار و جان فشانی رزمندگان این دیار کویری در دوران دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام مردان خاطر نشان کرد: بیش از یک درصد مردم آران و بیدگل در طول دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند که با توجه به جمعیت 72 هزار نفری آن دوران، شهرستان آران و بیدگل رتبه نخست ایثارگری را در بین شهرهای کشور به خود اختصاص داد.

این مسؤول خاطر نشان کرد: میانگین شهدای استان اصفهان به‌عنوان استان نمونه در ایثارگری از هر 220 نفر یک شهید است در حالیکه این میانگین در شهرستان آران و بیدگل از هر 87 نفر یک شهید است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، سابقه انقلابی مردم آران و بیدگل را از پیش از انقلاب تاکنون در کشور نمونه و کم نظیر دانست و افزود: قیام 15 خرداد 42 آران و بیدگل به‌عنوان یکی از شهرهای پیشگام در شروع حرکت های انقلابی کشور، تظاهرات مردم در دوران انقلاب و مبارزات انقلابی و شهادت شهیدان علی محمد و جواد عبداللهی و علی خدمتی و اقدام شهید رضا شمس آبادی از جوانان این خطه در ترور نافرجام شاه در کاخ مرمر از جمله این حرکت ها پیش از انقلاب بوده است.

حجت‌الاسلام مردان، ثبات قدم مردم آران و بیدگل در ولایتمداری و پشتیبانی از نظام اسلامی را الگویی برای کشور دانست و افزود: مردم این دیار کویری همواره درحمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش قدم بوده اند که نمونه آن را می توان در حضور صد درصدی مردم در پای صندوق های رأی و شرکت در راهپیمایی های مختلف و نیز حمایت از حریم ولایت در هشتم و نهم دی ماه 88 دانست.

این رزمنده دوران انقلاب و دفاع مقدس، ترویج و نهادنیه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه را رمز بقا و ثبات نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: چهارم دی ماه فرصت مغتنمی است که فرهنگ شهید و شهادت  در دارالشهدای آران و بیدگل ترویج و گسترش یابد و نسل سوم و چهارم این شهرستان بر ایثارگری های جوانان منطقه خود در دوران دفاع مقدس ببالند.

حجت‌الاسلام مردان نهادینه کردن فرهنگ مقاومت برای نسل‌های آینده را از جمله اهداف نامگذاری 4 دی به نام رو حماسه و ایثار آران و بیدگل عنوان کرد و افزود: بدون تردید با شناخت هرچه بیشتر نسل‌های بعدی از رخدادهای دفاع مقدس، آن ها با مفهوم ایثار و شهادت آشنا شده و دشمن از تسلط بر فرهنگ و مفاهیم عالی اسلامی ناامید خواهد شد.

یادآور می‌شود در تقویم رسمی کشور روز ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده و ملی است اما چهارم دی ماه روز اوج حماسه و ایثار در آران و بیدگل، از سوی شورای فرهنگ عمومی شهرستان به نام اختصاصی این شهر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز