خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان:

فرآیند تعلیم دانش آموزان باید در جهت کسب مهارت‌های زندگی باشد

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۸۴۷

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: ماموریت نظام های آموزشی در زمان معاصر محدود به خواندن و نوشتن نیست بلکه فرآیند تعلیم و تربیت باید به گونه ای تدوین و اجرا شود که دانش آموزان را برای کسب مهارت‌های زندگی آماده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، "محمود خدمتی" درنشست فصلی مدیران و مشاوران مدارس کاشان افزود: مدیران مدارس باید تشکل هایی را در مدرسه ایجاد کنند تا ارکان مدرسه به درک متقابل از یکدیگر رسیده و ضمن هم افزایی،  بینش‌های مشترک آنها در راه تحقق اهداف نظام آموزشی تقویت شود.

وی با اشاره به ضرورت عدالت آموزشی در همه مدارس اظهار داشت: مدارس محروم و حاشیه را نمی توان نادیده گرفت و مدارس برخوردار باید ضمن مشارکت در این مسیر، بخشی از ظرفیت های خود را به این مدارس اختصاص بدهند.

خدمتی، مشارکت فرهنگیان در تعیین خط مشی های وزارت آموزش و پرورش را ضروری توصیف کرد و گفت: بعد از اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، همه معلمان باید در شناسایی نقاط قوت و ضعف آن مشارکت کرده و راهکارهای رفع مشکل یا تقویت فرصتها را گزارش کنند.

رئیس اداره آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرور ش استان اصفهان گفت: 43 درصد دانش آموزان دوره متوسطه استان اصفهان در هنرستان‌های فنی حرفه ای  تحصیل می کنند و این رقم باید در سال آینده به 50 درصد برسد.

"سید کمال موحدیان" در همایش مدیران و مشاوران مدارس کاشان افزود: باید فرصت ها و چالش های توسعه هنرستانها شناسایی شوند تا برنامه ریزیهای کلان نظام آموزشی نیز براساس واقع بینی انجام شود و اجرای آن نیازمند مشارکت همه ارکان آموزش و پرورش به ویژه مدیران و مشاوران است.

وی اظهار داشت: امتحانات پایه نهم در اولین سال اجرای آن، به صورت هماهنگ انجام خواهد شد تا ورود و هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز واقعی تر و عینی تر باشد.

وی تصریح کرد: توسعه و بهبود مدیریت آموزشگاهی از جمله اولویتهای نظام آموزشی است که راهبردهای آن نیز ارتقا صلاحیت های علمی و حرفه ای مدیران، احراز صلاحیت های فردی مدیران، توسعه مشارکت های درون مدرسه ای می باشد.

به گفته وی، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای دومین اولویت نظام آموزش متوسطه است که راهبردهای آن نیز به صورت استانداردسازی فضا، تجهیزات و ساختار نیروی انسانی، توسعه فرهنگ کار و کار آفرینی و ساماندهی ارتباطات فراسازمانی تعریف شده است.

وی تاکید کرد: برگزاری سه نوبت آزمون های پیشرفت تحصیلی، فرصتی برای رصد کردن کیفیت تحصیلی دانش آموزان و سنجش کیفیت فرایند آموزش و پرورش در مدارس و مناطق  و رفع کمبودها است.

موحدیان افزود: هر مدرسه مجری 95 فعالیت آموزشی است و منابع انسانی مدارس، برنامه ریزان آموزشی هستند و باید با تفکر منطقی اهداف آموزشی را به پیش ببرند و اجرای این نگرش، نیازمند  حرکت سیستمی و مشارکتی است.

کارشناسی مسئول آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشان گفت: در راستای اجرای راهبرد ارتقا صلاحیت های علمی و حرفه ای مدیران که اولویت اول برنامه های حوزه معاونت آموزش متوسطه است، مدیران و مشاوران مدارس در کارگاه های آموزشی با حضور متخصصان این حوزه شرکت می کنند.

"مهدی متولی" افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از 12 هزار دانش آموز در مدارس متوسطه مشغول به تحصیل هستند که هشت هزار نفر در مدارس متوسطه نظری و بقیه در هنرستانهای فنی حرفه ای وکاردانش تحصیل می کنند.

به گفته وی، براساس سند توزیع متوازن دانش آموز، حدود 40 درصد دانش آموزان دوره متوسطه کاشان در 22 هنرستان مشغول به تحصیل هستند که 16 هنرستان دولتی، سه واحد غیردولتی وبقیه به صورت ضمیمه دبیرستان می باشد.

وی اظهار داشت: نظام هدایت تحصیلی در دو مرحله انجام خواهد شد در پایان دوره اول متوسطه سال نهم برای انتخاب رشته های علوم پایه، علوم انسانی و یا فنی، حرفه‌ای و مهارت و در پایه دهم برای انتخاب رشته‌های نظری شامل علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز