خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کاشان در همایش بنیاد نخبگان

سالانه یک هزار و 500 میلیون دلاربابت نخبگان کشور هزینه می‌شود

رئیس دانشگاه کاشان حمایت از نخبگان را باعث جلوگیری مهاجرت از کشورمان دانست و گفت : دولت سالیانه یک هزار و 500 میلیون دلاربابت نخبگان کشورمان هزینه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، « عباس زراعت » در دومین همایش بنیاد نخبگان سعیدی در دانشگاه کاشان، خیرساز بودن دانشگاه کاشان را ازمهمترین ویژگی های این دانشگاه  دانست و گفت : برای توسعه دانشگاه کاشان توانسته ایم با کمک ستاد توسعه دانشگاه بیشترین حضورخیرین را در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور داشته باشیم.

وی  با ابراز خرسندی از نگاه خاص دکترعلی سعیدی بنیانگذار و موسس بنیاد نخبگان سعیدی درحمایت ازنخبگان کشورمان گفت : نگاه خاص دکترسعیدی به آموزش عالی و همکاری درساخت دو دانشکده حقوق و علوم رفتاری در دانشگاه کاشان موجب تقدیر است.

زراعت با ابراز تاسف از سخنان اخیر نخست وزیر کانادا مبنی بر اینکه مهاجرت نخبگان ایرانی به کانادا 25 سال توسعه این کشور را جلو انداخت گفت : جای تاسف است از 125 نفر المپیادی و نخبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی سال 90 تا 93  از کشورمان 90 نفر به آمریکا و کانادا سفر کردند .

وی همچنین از مهاجرت 92 درصدی المپیادهای کشورمان طی 14 سال اخیر به کشورهای توسعه یافته که 150هزار میلیارد  دلار بابت آنها هزینه شده است خبرداد و گفت : 25 درصد از ایرانیان تحصیل کرده در کشورهای درحال توسعه زندگی می‌کنند.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه درسال 1389 از 60 هزارنخبه ایرانی که به خارج ازکشور رفته اند  40 درصد آنها خانم بوده اند، گفت : مهاجرت 40 درصد زنان نخبه کشورمان به کشورهای خارجی بار فرهنگی و سیاسی را در برداشته است .

 وی با اشاره به اینکه در سال 2009 در بین 91 کشور در حال توسعه جهان ایران رتبه اول را در فرار مغزها داشته است، گفت : در 80 روز نخست  سال 91  بیش از ده هزار جوان ایرانی با هزینه شخصی خودشان به آمریکا ،کانادا، انگلیس و دیگر کشورها سفر کرده اند که نیمی از آنها جوانان 22 سال بوده اند.

وی با بیان اینکه با فرار این تعداد نخبه کشورمان به کشورهای کاندا و امریکا باید در عمل مرگ بر امریکا بگوییم، گفت:   متاسفانه با رفتن نخبگان به امریکا در عمل  مرگ بر امریکا نمی گوییم بلکه داریم آنها را  کمک می کنیم و فقط شعار می‌دهیم.

زراعت مهاجرت سالیانه 180 هزارایرانی به خارج از کشور را موجب نگاه بلند دکترسعیدی بنیادنگذار بنیاد سعیدی در حمایت از نخبگان دانست و گفت : برای تحقق اهداف بنیاد نخبگان فرهنگی منطقه کاشان باید بخش خصوصی و خیرین ورود پیدا کنند.

 رئیس دانشگاه کاشان افتتاح اولین کرسی علمی نخبگان در دانشگاه کاشان را گامی در جهت حمایت از نخبگان دانست و گفت: امیدواریم در این کرسی علمی به جای سیاسی بازی و ایجاد تفرقه در دانشگاه‌ها بتوانیم مدیریت شهری کاشان را از کانال علمی پیگیری کنیم.

کد خبر : ۳۳۰۸۱۳