خبرگزاری کار ایران

درسالن جلسات شهرداری

نشست مشترک شهردار کاشان با رییس مرکز اقتصادی خاورمیانه

نشست «کاشان شهر فرصت‌ها» با حضور حسین صدر، رییس مرکز مطالعات و بررسی‌های اقتصادی خاورمیانه، شهردار، مدیران، معاونان و مدیر عاملان سازمان‌های تابعه شهرداری کاشان در سالن جلسات شهرداری این شهر تاریخی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، شهردار کاشان در این نشست گفت: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی فعلی کشور که پیش رو است تاکید دولت چه در زمان مذاکرات و پس از برجام آماده سازی برای پذیرش سرمایه گذاران و رفت و آمد فعالان اقتصادی از کشورهای غربی و اروپایی است.

سید محمد ناظم رضوی، با اشاره به برگزاری جلسه مقامات عالی رتبه دیپلماتیک کشور و وزارت صنعت و معدن که کاشان به صورت ویژه در آن جلسه دعوت شده بود گفت: آمادگی لازم برای شرایط پساتحریم در این جلسه نیز به ویژه از طریق حوزه‌های گردشگری و ایجاد امنیت و شرایط پویا برای سرمایه گذاران تاکید شد.

وی، تلاش شهرداری کاشان در تحقق این مهم از طریق تعامل و همکاری با فعالین اقتصادی و افزایش مناسبات تجاری و بازرگانی با بخش خصو صی را تاکید کرد و گفت: حضور رایزنان بازرگانی از هشت کشور خارجی در شهرداری کاشان برای افزایش مشارکت‌های تجاری یکی از این برنامه‌ها است.

به گفته وی، از آنجا که کاشان چشم انداز عمده استان اصفهان در مباحث گردشگری عنوان شده است مهیا کردن شرایط برای سرمایه گذاران و گردشگران ضروری است.

شهردار کاشان، فراهم کردن زمینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای سرمایه گذاران را تاکید کرد و گفت: تاکیدات و توصیه‌های مکرر هیات دولت به ویژه رییس سازمان میراث فرهنگی نیز پیگیری ایجاد شرایط لازم برای سرمایه گذار بخش خصوصی است.

ناظم رضوی، در ادامه با تاکید بر افزایش حضور گردشگران در کاشان طی ۲ سال اخیر و رشد ۴۰۰ درصدی آن نسبت به سال‌های قبل گفت: رزرو اماکن اقامتی و هتل‌ها توسط گردشگران طی این مدت از چند ماه قبل موید این مطلب است.

وی حضور گردشگران خارجی از کشورهای مختلف با توجه به داشته‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی کاشان و ویژگیهای اقلیمی و طبیعی آن را زمینه خوبی برای بارورسازی فرصت‌ها و رشد و تعالی شهر دانست.

به گفته وی، هنر و صنعتگری مردمان کاشان است که این شهرستان را با توجه به مشککلات عدیده صنایع و شرایط بحرانی این بخش اقتصاد همچنان استوار و پابرجا نگه داشته است.

لازم به ذکر است نشست کاشان شهر فرصت‌ها با حضور حسین صدر، رییس مرکز مطالعات و بررسی‌های اقتصادی خاورمیانه، سعید رفیعی مشاور مدیر عامل هلدینگ تدبیر، شهردار، مدیران، معاونین و مدیر عاملان سازمان‌های تابعه شهرداری کاشان در سالن جلسات شهرداری این شهر تاریخی و گردشگری برگزار شد.

کد خبر : ۳۲۱۷۳۹