خبرگزاری کار ایران

آیین گشایش نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازان کاشان برگزار شد

به منظورساخت سردیس ۱۳ سرداران شهید کاشان با حضورمجسمه سازن، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی ازفرماندهان دفاع مقدس، مسئولین وخانواده معظم شهداء آیین گشایش نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازان درخانه عامری‌های کاشان برگزارشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا درکاشان «سید محمد ناظم رضوی» شهردارکاشان شامگاه یک شنبه در این مراسم، ضمن تجلیل ازایثارگری و جانشفانی‌های شهدای دفاع مقدس در کل کشور، به برنامه ریزی شهرداری کاشان جهت جمع آوری و حفاظت از آثارسرداران شهید کاشان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه از آثار شهدای کاشان به نحو مطلوب نگه داری نمی‌شود شهرداری کاشان تمام تلاش خود را باهمکاری دیگر ارگانهای مرتبط نسبت به جمع آوری هرچه سریع‌تر آثار و خاطرات سرداران دفاع مقدس و مفاخرکاشان جهت معرفی به نسلهای آینده بکارگرفته است.

وی از شکل گیری هیئت امنای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس به منظور انتقال آثار شهدای شهدای شهرستان کاشان با محوریت آیت الله عبدالنبی نمازی در مصلی کاشان خبرداد و گفت: امیدواریم باهمکاری وزارت مسکن و شهرسازی بتوانیم نسبت به اختصاص زمین مناسب دربلوار امام رضا هرچه زود‌تر عملیات اجرایی این باغ موزه دفاع مقدس در کاشان شروع شود.

سیدمحمد ناظم رضوی با اشاره به اینکه کاشان بعداز استانهای تبریز وتهران پیشرو در برگزاری سمپوزیوم است. گفت: این سمپوزیوم در سال اول با ساخت سردیس سرداران شهید دفاع مقدس و در سالهای بعدبا موضوع مفاخر و مشاهیر برجسته این شهرستان برگزار می‌شود.

شهردارکاشان امنیت کشورمان را مدیون ایثار و فداکاری‌های شهداء دانست و گفت: علاوه بر برگزاری یادواره شهداء باید با نصب سردیس سرداران شهید دفاع مقدس درمیادین شهریاد و خاطره این عزیزان را برای همیشه زنده نگه داریم.

رئیس نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان با بیان اینکه در این سمپوزیوم، سردیس ۱۳ سرداران دفاع مقدس به نام سرداران شهیدغلامرضا طرق، حاج علی فارسی، احسان الله قاسمیه، محمد تقی پکوک، علی معمار حسن آبادی، اکبرزجاجی، سید مصطفی سید حسن‌زاده، علی معمار، حاج عباس کریمی، حسین صنعتکار، حسین ترنجی مفرد، محمود خادمی و سردار شهید علیرضا کاشانیان تهیه و در هرکدام در مکانهای مناسب و موسوم به این شهیدان گرانقدر نصب خواهد شد. گفت: سازمان زیبا سازی شهرداری کاشان نیز در بازپیرایی، نور‌پردازی وشاخص نمایی درنصب این سردیس‌ها اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

درادامه این مراسم «مصطفی جوادی مقدم» رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کاشان نیز به افتخارآفرینی و رشادهای شهدای دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: همانطورکه در کشورهای دنیا برای زنده نگه داشتن خاطره کشته شدگانشان درجنگ مجسمه آن‌ها را درمیادین نصب می‌کنند ما نیز باید به منظورپاسداشت و زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدای عزیزمان سردیس این عزیزان را جهت معرفی به عموم مردم درمیادین نصب کنیم.

سخنرانی سید مهدی رضوی‌زاده دبیر سمپوزیوم و یکی از همرزمان سرداران شهید، آیین روایت خوانی امام سجاد (ع) با همنوایی نی و پخش کلیپ معرفی و هنرمندان سازنده سردیس‌های آن‌ها از جمله برنامه‌های آیین این سپوزیم در شب گذشته بود.

نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازان کاشان به همت سازمان زیباسازی  شهرداری کاشان از ۱۸ آبان تا ۲۸ آبان درخانه تاریخی طباطبایی کاشان برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۲۰۲۹۷