خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان

سیاست‌های کلان خارجی نظام با رفت وآمد دولت‌ها تغییر نمی‌کند

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، با تأکید بر عدم تغییرپذیری سیاست‌های کلان خارجی نظام با رفت وآمد دولت‌ها گفت: این سیاست‌ها آن چیزی است که در اصول قانون اساسی آمده و کسی نمی‌تواند آن را جابجا کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در نماز جمعه این هفته این شهرستان، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با وزیر امور خارجه و کارداران و سفرای جمهوری اسلامی اظهار کرد: در این دیدار معظم‌له مطالب و تدابیر ارزشمندی را برای حل مشکلات کشورهای اسلامی و برخی کشورهای همسایه نظیر عراق، بحرین و فلسطین ارائه کردند.

وی به تأکید مقام معظم رهبری در مورد عدم تغییرپذیری سیاست‌ خارجی نظام با رفت و آمد دولت‌ها خاطرنشان کرد: این سیاست‌ها آن چیزی است که در اصول قانون اساسی آمده و کسی نمی‌تواند آن را جابجا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، فرازهای دیگر بیانات مقام معظم رهبری نظیر اجرای سیاست‌های انقلابی در عرصه دیپلماسی، معیار بودن اسلام در سیاست خارجی بر اساس قانون اساسی و لزوم موضع‌گیری در برابر کشور‌ها و مسائل مختلف بر پایه مختصات دینی، انتخابات به عنوان راه حل مسئله سوریه همراه با قطع کمک‌های نظامی و مالی به معارضین و... را ذکر و تشریح کرد.

نمازی، همچننین با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانش‌آموزان و دانشجویان، به ذکر فرازهایی مهم از بیانات معظم‌له پرداخت.

وی، تذکر مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اشتباه گرفتن دشمن اصلی با افرادی که دارای اختلاف نظر هستیم گفت: بر اساس این توصیه مقام معظم رهبری نباید ملت‌ها، احزاب و سایر اقشار مختلف مردم با هم اختلاف داشته باشند به این معنا که به جان یکدیگر افتاده و علیه هم در رسانه‌ها و سایت‌ها مقاله بنویسند چراکه دشمن اصلی آمریکاست.

امام جمعه کاشان، در ادامه خطبه‌ها، به اظهارنظر پایگاه خبری آمریکایی مبنی بر شکل‌گیری یک خاورمیانه جدید با محوریت ایران و حزب‌الله اشاره و بیان کرد: این پایگاه را موفقیت‌های ایران در نبرد با تروریسم مورد اشاره قرار داده و پیش‌بینی کرده خاورمیانه جدید با محوریت ایران و حزب‌الله در حال ایجاد است.

نمازی همچنین با یادآوری اظهارات ۱۰ تن از رهبران تراز اول سیاسی اروپا متذکر شد: افرادی نظیر مرکل، اولاند، رئیس کمیسیون اروپا و ریاست شورای اروپا، نسبت به رو به زوال بودن اتحادیه اروپا اعلام خطر کرده‌اند.

وی با تسلیت شهادت سیدالساجدین امام زین‌العابدین (ع)، به ذکر روایتی از این امام همام در مورد موقعیت‌های سخت پیش روی انسان پرداخت.

کد خبر : ۳۱۹۶۸۷