خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزارت آموزش وپرورش

یک پنجم مدارس کشور را خیرین ساخته‌اند

معاون عمرانی وزارت آموزش وپرورش گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک پنجم مدارس کشور به وسیله خیرین ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل مرتضی رئیسی شامگاه امروز در مراسم بهره‌برداری از سه پروژه آموزشی و ورزشی شهرستان آران و بیدگل در سالن بانو جندقیان، از خیرین مدرسه‌ساز به عنوان افرادی که جان و مال خود را در این برهه از زمان برای ساخت فضاهای آموزشی جهت نونهالان کشور هزینه می‌کنند نام برد و گفت: با توجه به اینکه نقش خیرین شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل درساخت فضاهای آموزشی این شهرستان نمایان است قابل تقدیر است.

وی تعریف آموزش و پرورش و تعلیم وتربیت را بدون حضور مردم و خیرین ناممکن دانست وگفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری خیرین یکی از بر‌ترین افرادی هستند که دولتمردان در توسعه کشور به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

وی حضور خیرین در کارمدرسه سازی را یکی از برجسته‌ترین کار‌ها در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: ساخت یک پنجم فضاهای آموزشی کشور بعداز پیروزی جمهوری اسلامی ایران نمونه بارز حضور خیرین در توسعه فضاهای آموزشی است.

رئیسی با تشکر و قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی درساخت دبیرستان شهیدان جندقیان، سالن ورزشی حاجیه خانم زهرا جندقیان و آموزشگاه ثامن الحجج (ع) یزدل آران و بیدگل. گفت: اگر حضور خیرین در ساخت فضاهای آموزشی نبود مشکلات آموزشی کشور چندین برابر بود.

کد خبر : ۳۱۹۵۹۰