خبرگزاری کار ایران

معاون اداری مالی شهرداری کاشان

فرصتهای سرمایه‌گذاری کاشان به رایزنان بازرگانی ارائه شده است

معاون اداری مالی شهرداری کاشان از ارائه فرصتهای طلایی سرمایه‌گذاری این شهرستان به رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای خارجی خبر داد.

معاون اداری مالی شهرداری کاشان از ارائه فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری این شهرستان به رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، سید حسینعلی ابریشم در حاشیه نخستین نشست مشترک شهرداری کاشان با رایزنان بازرگانی، تجاری و صنعتی ایران در هشت کشور خارجی در گفتگو با خبرنگاران گفت: این بسته پیشنهادی با تسهیلات در اختیار رایزنان بازرگانی ایران در هشت کشور شانگهای چین، ویتنام، تونس، عراق، استان بصره و کردستان عراق، قزاقستان و اندونزی برای افزایش حضور گردشگران و سرمایه گذاران و ایجاد کانال صادرات و تولیدات این منطقه به سایر نقاط جهان قرار می‌گیرد.

وی، لزوم برنامه ریزی برای رونق اقتصاد گردشگری و توسعه پایدار شهری با کمک این رایزنان بازرگانی در قالب نشست‌های هم اندیشی مشترک را تاکید کرد و افزود: با تعامل و همکاری با این رایزنان گردشگری فصل جدیدی در عرصه گردشگری کاشان و رونق اقتصاد منطقه رقم خواهد خورد.

ابریشم با اشاره به اینکه تولید در کاشان در حد استان‌های بر‌تر و در شاخص‌ها و رتبه‌های مختلف جزو ۱۰ شهر اول کشور است اظهار داشت: این شهرستان با موقعیت استراتژیک و راهبردی در ترانزیت شمال به جنوب و دردسترس و نزدیک بودن به قطب‌های اقتصادی تهران و اصفهان رتبه ۱۱ سرانه بودجه را در کشور دارد.

به گفته وی، تاسیس شرکت گردشگری منطقه فرهنگی کاشان نیز از دیگر اتفاقات خوشایند در گردشگری این منطقه است که تحولات چشمگیری را در حوزه گردشگری به منصه ظهور خواهد رساند.

معاون اداری مالی شهرداری کاشان، با تاکید بر اینکه این شرکت در ماموریت‌ها و چشم اندازهای خود با کمک رایزنان می‌تواند در قالب برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت بحث صادرات را رونق دهد و به تبع آن اقتصاد شهر را غنی کند.

ابریشم با تاکید بر اینکه غنی شدن شدن اقتصاد شهری در شهرداری‌ها کاهش بیکاری و افزایش درآمد‌ها را دارد افزود: اشتغال مهم‌ترین راهکار صادرات و غنی سازی اقتصاد است.

وی، ماموریت شهرداری‌ها در مسیر تازه عرصه مباحث اقتصادی که در ایران و شهرهای دور و بازمانده است را خاطرنشان کرد و گفت: شهرداری‌ها به ویژه شهرداری کلان شهر‌ها که از چارچوب عرصه‌های عمرانی خارج شده و به سمت مباحث اقتصادی رفتند تاثیرات مستقیم در اقتصاد شهر دارند.

به گفته وی، عامل سنج شهرداران موفق عملکرد درآمد آنهاست بنابراین شهرداری کاشان در راستای افزایش درآم سرانه و رونق اقتصاد شهری تلاش می‌کند و در صدد است تا شهر را از طریق پروژه‌های عمرانی در جایگاه بالاتری ارتقا دهد.

معاون اداری مالی شهرداری کاشان، حفظ اقتصاد کاشان به عنوان شهری اصیل در شرایط مختلف را یادآورشد و گفت: صنعت گردشگری می‌تواند درآمد پایدار برای توسعه شهری کاشان باشد.

ابریشم در پایان با تاکید بر اینکه امروز گردشگری حرف اول درآمدزایی و اشتغال آفرینی را می‌زند گفت: صنعت خدمات در عرصه اقتصاد صنعت بر‌تر است به طوریکه کشورهای آسیای شرقی عملا اقتصاد خود را با صنعت خدمات بی‌بدیل می‌کنند.

کد خبر : ۳۱۹۵۶۴