خبرگزاری کار ایران

برگزاری آیین ختم جمعی قرآن در هیئت ابوالفضل دهنو آران و بیدگل

آیین ختم جمعی قرآن کریم به پیشگاه حضرت سید الشهدا و حضرت ولی عصر (عج) به همت هیئت ابوالفضل (ع) و کانون فرهنگی ولایت در مرکز هیئت ابوالفضل (ع) دهنو آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در آران وبیدگل در این مراسم که با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی، رییس شورای هیئات مذهبی و صد‌ها تن از عاشقان و دلباختگان حسین بن علی (ع) برگزار شد، حاضران قرآن کریم را به صورت جمعی و با تلاوت قاریان ممتاز شهرستان ختم کردند و ثواب آن را نثار روح شهدای کربلا و شهدای انقلاب و دفاع مقدس کردند.

مهدی ستوده کویری کار‌شناس ارشد علوم قرآن و حدیث، در این مراسم گفت: لازمه رسیدن به یک جامعه اسلامی و الگوسازی برای جهانیان، فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه است.

وی افزود: برخی وقایع عاشورا از جمله مهلت گرفتن آن حضرت در شب عاشورا از دشمن برای پرداختن به نماز، دعا، ‌قرائت قرآن و استغفار و طنین افکن شدن نوای مناجات و قرائت قرآن یاران با وفای آن حضرت درشب عاشورا بیانگر سیره قرآنی امام حسین (ع) است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با تقدیر از هیئت ابوالفضل (ع) دهنو آران و بیدگل گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی در ماه‌های محرم و صفر و تلفیق آن با برنامه‌های عترتی از اهمیت خاصی برخوردار است و در حقیقت گامی در راستای جامه عمل پوشاندن به توصیه نبی اکرم (ص) در حدیث ثقلین است.

حجت‌الاسلام مردان افزود: مسلما برگزاری چنین مراسمی نشان‌دهنده اهتمام ما شیعیان به قرآن کریم است و به نوعی رفع مهجوریت از ثقلین می‌کند؛ چراکه یکی از مهم‌ترین اهداف امام حسین (ع) احیای قرآن و احکام و معارفش در جامعه بود.

وی در ادامه اظهار داشت: باید قرآن کریم در برنامه‌های هیئات مذهبی جایگاه ویژه داشته باشد و قرائت و بیان مفاهیم قرآن کریم از برنامه‌های محوری هیئات مذهبی در برنامه‌های عزاداری باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: برگزاری احیای قرآنی شب عاشورا و ختم قرآن کریم، تبیین سیره قرآنی امام حسین (ع) در خطابه‌ها و منابر، همخوانی سوره مبارکه فجر، راه اندازی جلسات قرآن کریم در هیئات مذهبی و توجه به برگزاری کرسی تلاوت پیش از اجرای برنامه هیئات مذهبی می‌تواند در راستای تلفیق برنامه‌های قرآن و عترت هیئات مذهبی مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام مردان در ادامه عزاداری هیئت ابوالفضل (ع) دهنو را از عزاداری‌های بدون آسیب دانست و تصریح کرد: شور و شعور عزاداری سنتی هیئت ابوالفضل (ع) و سایر هیئات مذهبی که به صورت زنده از شبکه‌های مختلف سیما نیز پخش شد، الگویی برای عزاداری در کشور است.

مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداح جوان اهل بیت (ع) محمد میرزایی و قرائت زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌های این آیین معنوی بود.

کد خبر : ۳۱۷۹۲۹