خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان

جهان اسلام علیه حکم اعدام شیخ نمر قیام کرده است

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با تأکید بر قیام مسلمانان علیه حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر گفت: گوش سران آل سعود به موعظه بدهکار نیست چراکه سخت مغرور شهوت، قدرت و دلار هستند و می‌پندارند با این دلارها همه چیز را می‌توانند حل و فصل کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در   کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با محکوم کردن اقدام رژیم آل سعود در تأیید حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر اظهار کرد:  جهان اسلام یکپارچه نسبت به این حکم ظالمانه قیام و اعتراض کردند و حتی در شهرهایی نظیر لندن نیز تظاهراتی در محکومیت این حکم برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: گوش سران آل سعود به موعظه بدهکار نیست چراکه سخت مغرور شهوت، قدرت و دلار هستند و می‌پندارند با این دلارها همه چیز را می‌توانند حل و فصل کنند.

امام جمعه کاشان خطاب به سران رژیم آل سعود گفت: بدانید نباید با اسلام درافتید چراکه هر کس با اسلام مقابله کند آن حکومت و حاکم منقرض شده است.

نمازی با ذکر نمونه‌های از سرنوشت دشمنان اسلام عنوان کرد: آل سعود باید از سرنوشت شاه ایران عبرت بگیرد چنانکه در آن زمان همه کشورها تحت نفوذ و تسلیم شاه بودند و محمدرضا پهلوی به عنوان ژاندارم و حافظ منافع آمریکا محسوب می‌شد اما شاه به دلیل مخالفت با اسلام سرنگون شد.

وی افزود: صدام نیز به عنوان جنایتکاری که مورد حمایت همه ابرقدرت‌ها بود به دلیل مبارزه با اسلام ناب توسط دشمن ملت ایران و حامی خویش یعنی آمریکا نابود شد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها مناسبت‌های متعدد آبان‌ماه اشاره و تصریح کرد: روز 13 آبان دارای سه حادثه تبعید امام راحل به ترکیه، تظاهرات دانش‌آموزان و دانشجویان دانشگاه تهران و شهادت و مجروحیت آنان توسط مأموران رژیم طاغوت و روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام است.

نمازی با اشاره به نامگذاری 13 آبان به نام روز مبارزه با استکبار جهانی، تعبیر «انقلاب دوم» امام راحل را در مورد تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان یادآور شد.

وی با یادآوری روز 12 آبان‌ماه که در تقویم فرهنگی کاشان به نام روز جهاد، ایثار و شهادت نامگذاری شده است عنوان کرد: در این روز در یکی از باشکوه‌ترین مراسم تشییع شهدا، شاهد استقبال گسترده مردم کاشان از پیکر مطهر 96 تن از شهدای تفحص شده بودیم.

امام جمعه کاشان همچنین 8 آبان سالروز شهادت دانش‌آموز بسیجی حسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی را گرامیداشت و تعبیر امام راحل در مورد این شهید نوجوان را متذکر شد.

نمازی در ادامه با اشاره به نامه 3343 استاد دانشگاه‌های انگلیس برای تحریم رژیم کود‌ک‌کش صهیونیستی بیان کرد: ابن اساتید دلیل این خواسته خود را اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین، نقض تحمل‌ناپذیر حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و تصمیم اسرائیل مبنی بر ساخت و ساز شهرک‌ها عنوان کرده‌اند.

وی همچنین به تحلیل و پیشنهادهای خبرگزاری رویترز به مقامات آمریکایی اشاره و عنوان کرد: این خبرگزاری معتقد است اتکا به گزینه‌های اقتصادی و تهدید به جنگ برای اجرای برجام کافی نیست و باید تاکتیک‌هایی نظیر ترور دانشمندان هسته‌ای، کارشکنی با نیروهای ویژه، خرابکاری تکنولوژی، بسیج نیروهای مسلح، بمب‌گذاری گسترده و جنگ باید مورد بازنگری قرار گیرد.

کد خبر : ۳۱۷۶۶۰