خبرگزاری کار ایران

با حضور سوگواران حضرت زینب(س)

تجمع رهروان زینبی(س) کاشان با ندای لبیک یا زینب(س)

تجمع رهروان زینبی(س) ویژه بانوان و عزاداران حسینی(ع) و رهروان حضرت زینب(س) در چهار بقعه متبرکه کاشان از جمله آستان مقدس سلطان امیراحمد(ع)، آستان مقدس علی بن باقر(ع) ، امامزاده قاسم استرک و امامزاده احمد(ع) آرنجن با حضور سوگواران حضرت زینب(س) و با همکاری اداره اوقاف و امورخیریه کاشان برگزارشد.

به  گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان در این تجمع که ویژه بانوان صورت پذیرفت بانوان و دوستداران و ادامه دهندگان راه حضرت زینب(س) به سوگ نشستند و با عزاداری و سردادن ندای لبیک یا زینب(س) و هیهات مناالذله با ام المصائب تجدید میثاق کردند.

در این همایش ها بانوان و رهروان زینبی با قرائت میثاق نامه طوماری که با همین مضمون تهیه و نصب شده بود را امضاء نموده و دلنوشته های خود را برای آن حضرت به ثبت رساندند.

در متن میثاق نامه چنین آمده بود:

زینب !ای مظهر صبر و استقامت! ای روح ایمان! ای  رسول کربلا!

زمانی که دشمنان با خباثت خود حادثه‌ی عظیم عاشورا را رقم زدند و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسینعلیه‌السلام را به شهادت رساندند، رسالت شما نیز آغاز گردید. رسالتی که حقیقتاً تکمیل‌کننده‌ی قیام عاشورا بوده و چه زیبا سرود:

سرّ نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود                  کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود

اگر نبود خطبه ‌های حماسی و آتشین شما، جریان عاشورا به فراموشی سپرده می‌شد. روشنگری ‌های شما بود که فریب خوردگان دنیای پر از مکر و نیرنگ را بیدار نمود و لرزه بر اندام یزیدیان افکند.

ای بانوی حیا و عفت، سخنرانی‌های حیدرگونه‌ی شما، یاوه‌گویی‌های دشمنان را خنثی نمود و آیندگانی که با دیده انصاف به وقایع عاشورا می‌نگریستند را هدایت نمود.

چه زیبا در مقابل طعنه‌ی دشمنان، حادثه عاشورا را به تصویر کشیدی و فرمودی «ما رایتُ الا جمیلا»؛ جز زیبایی چیزی ندیدم.

ای بانوی صبر! مصائب و سختی های عاشورا را چه زیبا تحمل کردید؛ چون رضای حق را در آن دیدید و این درسی بود برای همه‌ی انسان‌ها در طول تاریخ بشریت که باید در سختیها صبور بود.

بانوی صبر و استقامت!

ما نیز با سر دادن شعار«لبیک یا زینب» اعلام می داریم:

1- مادران و خواهران شهدا از شما آموخته اند که چگونه صبر زینبی داشته باشند. آنان از شما یاد گرفتند که برای حمایت از ولایت حتی باید از فرزند نیز گذشت و میوه دل خود را فدایی رهبر نمود. مادران شهدا از شما آموخته اند که باید صدای حقانیت شهدا را به گوش عالمیان برسانند و نگذارند که خون شهدا پایمال شود.

 2- زنان میهمن اسلامی می‌دانند که بانویشان غصّه‌ی حفظ حجاب دارد. شما و دیگر بانوان عاشورایی در سخت ترین شرایط، حفظ حجاب را به عنوان اصل اساسی حرکت و قیام سیدالشهدا علیه السلام مطرح کردید و برای حفظ آن حتی کتک خوردید.

و اینک ما بانوان ایران اسلامی با شما عهد می بندیم که برای حفظ حجاب تلاش نمائیم و تا پایان جان حافظ فرهنگ عفاف و حجاب باشیم. ای بزرگ بانوی عاشورا، مقتدای ما تویی و از این رو با تو عهد می بندیم، که زینب گونه بر سر آرمانهایمان بمانیم.

ما زنان «حیا» را از شما آموخته ایم و عهد می بندیم که همواره با حیایی زینب گونه زندگی نماییم.

3- همانطور که شما، ندای «هیهات منّا‌الذله»ی مولای خود را شنیدید و زیر بار ظلم و ستم دشمنان نرفتید، و حتی در سخت ترین شرایط اسارت، ذلت را نپذیرفتید، ما بانوان نیز این شعار را سر می‌دهیم که:

«هیهات منّا‌الذله»

4- شما همیشه در طواف ولایت بودید و تا آخرین نفس، زندگیتان بر محور ولایت می چرخید، ما نیز عهد

می بندیم که همواره با ولایت باشیم و گوش به فرمان ولی زمان خود، «امام خامنه ای مد ظله العالی» بسپاریم.

5- زنان ایران اسلامی با شما عهد می بندند که پاسدار خون شهدا بوده و از آرمانهای آنان با جان و دل محافظت نمایند.

6- اکنون که دشمنان اسلام عزیز با تمام توان سعی در القاء تفکرات انحرافی و دور نمودن خانواده ها از سبک زندگی اسلامی دارند، با شما عهد می بندیم که نگذاریم لحظه ای فرهنگ غلط و نامانوس غرب ما را از مسیر اهل بیت علیهم السلام دور نموده و بنیان خانواده ها را به تزلزل بکشاند.

7- یکی از دستورات مهم دین مبین اسلام، توجه به روش های صحیح در تربیت فرزندان می باشد. تربیتی بر محور قرآن و اهل بیت علیهم السلام. بانو! مادران ایران اسلامی با شما عهد می بندند همچون شما، فرزندانی قرآنی و ولایی تربیت نمایند.

  گفتنی است همایش رهروان زینبی (س) یکی از برنامه های متنوع عزاداری ویژه طرح بصیرت عاشورایی است که در بقاع متبرکه کاشان برگزار شد.

کد خبر : ۳۱۶۷۱۳