خبرگزاری کار ایران

دانش آموزان کاشان مقام اول مسابقات ورزشی استان‌های قم و اصفهان را کسب کردند

کارشناس مسوول تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان از کسب سه مقام قهرمانی توسط دانش‌آموزان ورزشکار این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان "علیرضا عابدی" گفت:"سید عای سادات انصاری" با کسب عنوان قهرمانی مسابقات مدرن هاپکیدوی کشور در بهمن ماه در مسابقات انتخابی تیم ملی هاپکیدو شرکت خواهد کرد.

به گفته وی، " علی اصغر دیاری" دانش آموز سال نهم به کسب مدال قهرمانی وزن 85 کیلوگرم در مسابقات کشتی آزاد رده نوجوانان  استان قم یادبود آقاابراهیم شریف دست یافت.

وی افزود: همچنین "معین اشرفی ابیانه" در مسابقات بوکس استان اصفهان در رده نوجوانان موفق به کسب مدال طلای وزن 47 کیلوگرم این مسابقات شد.

وی بااشاره به آغاز دومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای گفت: نظام ورزشی قهرمانی کشور بستگی به توسعه درس تربیت بدنی در مدارس دارد که نیازمند همکاری وزارت ورزش و جوانان در این مورد است.

به گفته وی، طرح حیاط پویا از دیگر برنامه هایی است که با هدف توسعه ورزش همگانی در مدارس اجرا خواهد شد که در این طرح، دانش آموزان خارج از ساعت آموزشی مدرسه می توانند در کارهای ورزشی فوق برنامه مدرسه شرکت فعال داشته باشند.

عابدی گفت: با تصویب طرح مدارس قهرمان، این مدارس، به شرط احراز شاخصهای مربوط می توانند به مسابقات استانی و کشوری هم اعزام شوند.

کد خبر : ۳۱۶۳۴۶