خبرگزاری کار ایران

در ایام تعطیل نوروز:

تمامی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان آماده ارائه خدمت هستند

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۴۲۱

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر شهرستان کاشان گفت: در ایام تعطیل نوروز، تمامی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران، محمد حسین اعرابی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک پیشاپیش عید نوروز، اظهار داشت: شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از آمادگی لازم جهت ارائه خدمات در حوزه بهداشت، درمان، غذا و دارو در ایام تعطیلات نوروز ۹۴ برخوردار هستند.

وی با اشاره به آماده باش مراکز اورژانس این شهرستان‌ها در تعطیلات نوروزی گفت: اورژانس مرکزی، گلابچی، نقوی و میلاد در کاشان و سیدالشهداء، امام خمینی و ابوزیدآباد در آران و بیدگل به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی هستند.

به گفته وی، علاوه بر این تمامی بخش‌های مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی شهرستان کاشان و آران و بیدگل از جمله بخش‌های سی سی یو، آی سی یو و... به صورت کامل فعال خواهند بود.

اعرابی، همچنین از آمادگی اورژانس بیمارستان شهید بهشتی به عنوان اصلیترین مرکز اورژانسی کاشان با بهره‌مندی از متخصصان (داخلی، طب اورژانس و...) خبر داد و افزود: متخصصان پزشکی و اعضای هیات علمی دانشگاه، مرخصی‌ها را به گونه‌ای تنظیم نموده‌اند تا در مواقع ضروری بتوان از تخصص آنان در منطقه بهره‌مند شد.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: علاوه بر این ۲۵ درصد از مراکز خصوصی از جمله درمانگاه‌ها، مطب پزشکان با چهار تخصص اصلی زنان، اطفال، داخلی و جراجی و هشت داروخانه در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل موظف هستند در تعطیلات نوروز به صورت آنکال و کشیک به مردم خدمات رسانی کنند.

وی، به فعالیت درمانگاه دندان پزشکی سلامت به صورت شبانه روزی و مراکز دندان پزشکی پارس، کتابچی و گلابچی به طور پاره وقت از ۸ صبح تا ۸ شب اشاره کرد و افزود: اورژانس مرکزی و گلابچی و کلیه اورژانس‌های بیمارستانی در کاشان فعال خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مراکز پاراکلینیک فعال را شامل بیمارستان‌های نقوی و بهشتی، فرهنگیان و قیومی (خصوصی) عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروزی تمام ظرفیت‌های بیمارستان‌ها در صورت نیاز برای ارائه خدمات اورژانس بسیج می‌شوند و همه بخش‌های بیمارستانی نیز برای پشتیبانی اورژانس آماده باش کامل هستند.

رئیس دانشگاه، به فعالیت‌های حوزه بهداشتی این دانشگاه نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۱۹ کار‌شناس بهداشت محیط در قالب اکیپ‌های دو نفره، ۲۳ کار‌شناس در حوزه بیماری‌های واگیر و هفت کار‌شناس واحد ستادی در این ایام فعالیت شبانه روزی خواهند داشت.

اعرابی، اظهار داشت: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات مردمی ۱۴۹۰ و یا ۵۵۴۲۰۰۲۲ تماس گرفته و مورد را اعلام نمایند.

وی اظهار داشت: هر ساله با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی با افزایش فعالیت برخی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی از جمله فروشگاه‌ها، اماکن اقامتی - تفریحی، اماکن بین راهی و سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر و در کنار جاده‌ها روبرو هستیم که مرکز سلامت محیط و کار و مجموعه معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح کشور مسئولیت تامین شرایط بهداشتی در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز اپیدمی‌های منتقله از آب و غذا در این ایام را بر عهده دارند.

وی، با اشاره به اهمیت موضوع و ضرورت افزایش نظارت‌های بهداشتی در این ایام گفت: برنامه بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند ماه تا پایان پانزدهم فروردین سال بعد به صورت شبانه روزی (از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ شب به صورت حضوری و مابقی ساعات به صورت آنکال) در کلیه روزهای اداری و تعطیلات با همکاری پرسنل بهداشت محیط اجرا می‌شود.

اعرابی، تعداد مرکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری را ۱۸ مرکز برشمرد و یادآور شد: مراکز بهداشتی درمانی مجری برنامه پزشک خانواده روستایی و شهری در حوزه مراکز بهداشت شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به تعداد ۲۰ مرکز و با حضور پزشک و پرستار به صورت ۲۴ ساعته در ایام تعطیلات نوروز آماده ارائه خدمات بهداشتی درمانی به کلیه ساکنین و مسافران نوروزی هستند.

رئیس دانشگاه گفت: همکاری و پشتیبانی واحد بهداشت محیط این دانشگاه با هدف حفظ سلامت شهروندان و میهمانان نوروزی در نوروز ۹۴ با جدیت بیشتری انجام می‌شود.

اعرابی، با اشاره به فعالیت این دانشگاه در حوزه تامین دارو مثل سال‌های گذشته و فعالیت شبانه روزی چند داروخانه برای ایام نوروز تصریح کرد: در حوزه مدیریت غذا نیز، کار‌شناسان این حوزه طبق برنامه‌های تنظیمی از واحد‌های تولیدی مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بازدید و نظارت خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز