خبرگزاری کار ایران

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به جشنواره ملی فیلم و عکس فانوس؛

زبان هنر، گویاترین و موثترین وسیله ایجاد این ارتباط است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۵۴۱

جشنواره فیلم و عکس فانوس که به ابتکار و میزبانی شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود؛ محملی برای بروز توانمندی‌های و هنر نمایی کسانی است که با درک و دریافت مهم‌ترین چهره‌های معرفت شناسانه و معنا گرایانه می‌کوشند امکان بهره‌مندی از فرصت‌های زیبا شناسانه را از دریچه دوربین فراهم سازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: توانمندی‌های و هنر نمایی کسانی است که با درک و دریافت مهم‌ترین چهره‌های معرفت‌شناسانه و معنا گرایانه می‌کوشند امکان بهره‌مندی از فرصت‌های زیبا‌شناسانه را از دریچهٔ دوربین فراهم سازند.

متن پیام حجت الاسلام قطبی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهانع به جشنواره ملی فیلم و عکس فانوس که به دفتر خبرگزاری کار ایران(ایلنا) در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ارسال شده به شرج ذیل است:

انسان، تجلی زیبایی‌های آفرینش است و در مدار هستی، هر آنچه می‌پذیرد به یقین می‌تواند نمایانگر زیبایی‌های آفرینشگر هستی باشد. روایت انسان از جهان به‌ویژه جهانی که زاییده زیبایی هاست و نه آنچه، با دخالت در آن وجاهتی دیگرگون یافته؛ رسالت همه کسانی است که خود را در گردونه زندگی سهیم می‌دانند.

زبان هنر به‌ویژه زبان تصویر گویا‌ترین و موثر‌ترین وسیله ایجاد این ارتباط است. آنهم ارتباطی که بتواند هم کمالات والای انسانی را به نمایش بگذارد و هم امکان رشد جنبه‌های روحی و معنوی را در انسان‌ها زنده نگاه دارد.

در عرصه سینما این قابلیت‌ها بیشتر و بهتر تجلی می‌یابد اما به شرط آنکه سینمای متعهد و هنر متعهدانه در رأس منشور اخلاقی و حرفه‌ای خود قرار گیرد. انتظار فرهنگ ملی و دینی از اهالی سینما چنین مطالبه‌ای است. یعنی آنکه سینما را مظهر زیبایی‌ها و بازتاب دهنده کمالات قرار دهیم.

در سینمای مستند، در سینمای مقاومت، در سینمای اخلاق گرا اینجایگاه‌ها تماشایی ترند و شاید وجه تمایز سینمای ایران با دیگر سرزمین‌ها به‌ویژه سینمای غرب، نگاه اشرافی و معنی گرایانه‌ای است که در ژرفای نهاد انسان، تبلور می‌یابد.

چنین نگاهی خود به خود اقبال و استقبال عمومی را در پشتیبانی و حمایت از سینمای ملی و دینی دو چندان خواهد کرد. جشنواره فیلم و عکس فانوس که به ابتکار و میزبانی شهرستان آران و بیدگل برگزار می‌شود؛ محملی برای بروز توانمندی‌های و هنر نمایی کسانی است که با درک و دریافت مهم‌ترین جهره‌های معرفت‌شناسانه و معنا گرایانه می‌کوشند امکان بهره‌مندی از فرصت‌های زیبا‌شناسانه را از دریچهٔ دوربین فراهم سازند. به متولیان این رویداد بزرگ تبریک گفته و آرزو می‌کنیم در تداوم این حرکت ارزشمندانه موفق باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز