خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از شعرا و چهره‌های ماندگار شعر و ادب کشور:

مراسم یادمان چهلمین روز درگذشت مشفق کاشانی در دانشگاه آزاد کاشان برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۵۰۲

با حضور شعرا، اساتید دانشگاه‌ها و جمعی از ادیبان و چهره‌های ماندگارشعر و ادب کشور، مراسم یادمان چهلمین روز در گذشت استاد مشفق کاشانی، عصر چهارشنبه، بیست و نهم بهمن درسالن غیاثالدین جمشیدکاشانی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزارشد.

با حضور شعرا، اساتید دانشگاه‌ها و جمعی از ادیبان و چهره های ماندگارشعر و ادب کشور، مراسم یادمان چهلمین روز درگذشت استاد استاد عباس کی‌منش(مشفق کاشانی) عصر چهارشنبه، بیست و نهم بهمن در سالن غیاثالدین جمشیدکاشانی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، در این مراسم «دکتراصغر دادبه» چهره ماندگار شعر ایران، ضمن تشریح ویژگی‌های منحصر به فرد استان مشفق کاشانی گفت: مشفق هم حساس بود وهم اعتدال را رعایت می کرد.

وی با اشاره به اینکه استاد مشفق کاشانی غزل سنتی را خیلی خوب حفظ کرده بود، گفت: استاد مشفق، شاعری به معنای واقعی در عصر فعلی بود و شاعری نبود که زود رنج باشد.

وی از استاد مشفق کاشانی به عنوان فردی میانه‌رو و کسی که تمام خصوصیات اخلاقی دراو نهفته بود، نام برد و گفت: اوستا، مشفق و لاهوتی هرسه دریک مثلثبودند.

دادبه خلاقیت را ویژگی هنرمندان و شعرا دانست و گفت: ازمشفق کاشانی به عنوان کسی که زبان ویژه خودش را در اشعار و غزل‌هایش خلق کرد می توان نام برد.

درادامه این مراسم پس از سردون اشعاری در وصف مشفق کاشانی توسط شعرا، دکتر مدرس زاده مدیرگروه ادبیات فارسی دانشگاه آزاداسلامی کاشان نیز، ضمن سرودن اشعاری در وصف استادمشفق کاشانی ازوی به عنوان فردی مهربان و باصفا یاد کرد و گفت: توجه استاد مشفق کاشانی به شاگرد پروری و شاگردنوازی ازخصوصیات بارز اخلاقی این استاد شعر و ادب کشور بود.

استاد عباس کی منش، معروف به مشفق کاشانی، شامگاه ۲۸ دی ماه سال جاری در سن ۸۹ سالگی در گذشت.

او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در کاشان و تحصیلات عالی را تا درجه فوق لیسانس در تهران به پایان برد و سال ها در آموزش و پرورش مشغول به کار بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز