خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر موسسه غدیر پِژوهی کشور:

اختتامیه مسابقه ملی کنگره حضرت ابوالفضل(ع) در کاشان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۰۲

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از برگزاری مراسم اختتامیه مسابقه ملی کتابخوانی کنگره حضرت ابوالفضل(ع) از کتاب «تشنه تر از آب» خبر داد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از برگزاری مراسم اختتامیه مسابقه ملی کتابخوانی کنگره حضرت ابوالفضل(ع) از کتاب «تشنه تر از آب» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مهدی نادعلی گفت: این مراسم اختتامیه با حجت الاسلام سعید شاه آبادی، مدیر موسسه غدیر پِِژوهی کشور، پنجم اسفند ماه، همزمان با روز میلاد احیاگر قیام عاشورا در کربلا حضرت زینب(س) بعد از نماز مغرب و عشا در فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی کنگره حضرت ابوالفضل(ع) به همت کانون فرهنگی هنری مسجد قمر بنی هاشم(ع) واقع در میدان امام رضا(ع) کاشان افزود: مراسم اختتامیه این کنگره با همکاری مدیریت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این شهرستان برگزار می شود.

به گفته وی، تلاوت قرآن، سخنرانی حجت الاسلام سعید شاه آبادی، اجرای گروه تواشیح، موسیقی سنتی و مراسم قرعه‌کشی و اهدای جوایز به ۳۰ نفر از شرکت کنندگان مسابقه کتابخوانی کنگره که پاسخ صحیح را دادند از جمله برنامه های مراسم اختتامیه است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، اهدای سه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، هشت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، هشت تخته فرش و لوازم خانوادگی را از جمله جوایز این مسابقه بر شمرد و گفت: جوایز با مساعدت واحد مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی و حمایت مالی خیرین بخش خصوصی اعم از شهرک های صنعتی، شرکت‌های تولیدی و فروشگاه‌ها تامین شده است.

نادعلی برگزاری مسابقه ملی کتابخو انی کنگره حضرت ابالفضل(ع) را اقدام فرهنگی موثر، سازنده و هدایتگر در راستای نهادینه سازی شعائر اسلامی و مبانی ارزشی در جامعه به ویژه خدمت به نسل جوان در مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و افزود: دیگر افرادی نیز که تمایل دارند در ثواب این اقدام فرهنگی مذهبی عام المنفعه و خداپسندانه که متبرک با نام مقدس حضرت ابالفضل العباس(ع) است سهیم باشند و هزینه سایر جوایز این مراسم باشکوه را تامین کنند می توانند برای ارائه حمایت‌های مادی و معنوی خود با شماره ۰۹۱۳۱۶۱۷۳۳۸ آقای نمکی مسئول کمیته جذب خیرین کنگره تماس بگیرند.

وی، در ادامه معرفی هر چه بهتر و بیشتر شخصیت، سیره و رفتار عملی و سبک زندگی اهل بیت(ع) خاصه علمدار و سقای تشنه لب کربلا باب الحوائج حضرت عباس بن علی(ع) به افراد اجتماع خاصه نسل جوان و نوجوان را یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی ذکر کرد و گفت: برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی کنگره حضرت ابالفضل(ع) اقدامی فرهنگی مذهبی موثر در این راستا iهمزمان با سال اقتصاد و فرهنگ در تحقق دغدغه ها و فرامین مقام معظم رهبری بود.

به گفته وی، شناسایی شخصیت تاثیر گذار حضرت ابالفضل العباس(ع) به عنوان الگوی واقعی و عملی ماندگار بصیرت، وفاداری، فداکاری و ولایتمداری در قالب مسابقه کتابخوانی علاوه بر نهادینه سازی فرهنگ مطالعه، گام نوین گسترده ای در احیا و معرفی معارف ناب اهل بیت(ع) فراتر از جلسات روضه، منبر در هیات های مذهبی را برداشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در پایان دعوت به همکاری تمامی نخبگان جامعه اعم از فضلا، فرهیختگان و اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشگاهیان و آموزش و پرورش را خواستارشد و گفت: جامعه ما در وضعیت کنونی که با تهاجمات گسترده فرهنگی در عرصه های مختلف به ویژه فضای مجازی، ماهواره و شبکه های اجتماعی قابل دسترس و دریافت حتی از طریق گوشی های همراه نیازمند و تشنه فرهنگ سازی معارف ناب اسلامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز