خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اتباع بیگانه استانداری اصفهان:

دلیل ماندگاری افاغنه درکشورمان به خاطر توانمندشدن آنها است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۲۴

از اتباع افاغنه توقع داریم با توجه به اینکه به صورت نسبی، امنیت افغانستان فراهم شده و وضعیت اقتصادی آنها به جریان افتاده به کشورشان برگردند

مدیرکل اتباع بیگانه استانداری اصفهان گفت: از اتباع افاغنه توقع داریم با توجه به اینکه به صورت نسبی امنیت افغانستان فراهم شده و وضعیت اقتصادی آن‌ها به جریان افتاده به کشورشان برگردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «مهدی سلیمانی»، مدیرکل اتباع بیگانه استانداری اصفهان، ظهر دوشنبه، بیست و ششم بهمن، در حاشیه جلسه کمیسیون امنیتی اتباع بیگانه که در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با حضور دستگاه‌های مرتبط با اتباع خارجی برگزارشده بود در گفتگو با خبرنگاران، دلیل حضور اتباع بیگانه در کشورمان را به خاطرناامنی که در کشورشان ایجاد شد عنوان کرد و گفت: به خاطر اعتقادات دینی که مردم مسلمان ایران داشتند از اتباع افاغنه پذیرایی کردند و از طرفی جمهوری اسلامی ایران هم با توجه به سیاستی که درحمایت از مظلومین در تمام جهان دارد به خوبی از این‌ها استقبال کرد.

سلیمانی با اشاره به اینکه اتباع بیگانه در کشورهای جهان که دچار جنگ می‌شوند، در مهمان شهر‌ها و اردو‌ها اسکان داده می‌شوند، گفت: در کشور جمهوری اسلامی ایران با توجه به تاکیدات امام راحل(ره) و سیاست جمهوری اسلامی به اتباع افاغنه اجازه داده شد تا در بافت جامعه مانند بقیه شهروندان ما مستقر شوند.

مدیرکل اتباع بیگانه استانداری اصفهان با بیان اینکه مهاجرین افغانی ابتدا که وارد کشورمان شدند از لحاظ تحصیلاتی، مالی و فرهنگی دچار مشکلاتی جدی بودند ولی به میمنت نظام ما درتمام حوزه‌ها درحال حاضر توانمند شده‌اند، گفت: دلیل ماندگاری افاغنه درکشورمان به خاطر توانمندشدن آن‌ها درتمام زمینه‌ها بود.

۴۳هزارنفر دانش آموز افغان درمدارس استان اصفهان

وی تعداد دانش آموزان افاغنه مشغول به تحصیل در استان اصفهان را بالغ بر ۴۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: درصد باسوادی افراد افاغنه در کشورمان با درصد باسوادی شهروندان ساکن افغانستان قابل مقایسه نیست و دلیل باسوادشدن آن‌ها هم به میمنت جمهوری اسلامی ایران است.

وی میزان سرانه پرداختی به دانش آموزان افغانی ازنظر تحصیلی را برابر با سرانه دانش آموزان ایرانی دانست و گفت: یارانه‌هایی هم که به دانش ایرانی پرداخت می‌شود، برابر با یارانه‌ای است که به دانش آموزان افاغنه داده می‌شود.

۴۰۰نفر دانشجوی افغان در دانشگاه‌های استان اصفهان

سلیمانی تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل افاغنه در دانشگاه‌های مختلف سطح استان اصفهان را بالغ بر ۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: بعضی از این دانشجویان از بورسیه تحصیلی کشورمان نیز برخوردارند.

۵۰۰نفر طلاب افاغنه درحوزه‌های علمیه استان اصفهان

وی تعداد طلاب افاغنه شیعه و اهل تسنن ساکن و مشغول به تحصیل در حوزه‌های علمیه استان اصفهان را بالغ بر۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: بخشی از طلاب مهاجر افاغنه در جامعه المصطفی اصفهان نیز مشغول یادگیری دروس آموزشی هستند.

وی با بیان اینکه اتباع افاغنه قبل از اینکه وارد کشورمان شوند از هیچگونه مهارتی برخوردارنبودند، گفت: به میمنت حضور افاغنه در کشورمان درحال حاضر، اکثر آن‌ها از مهارت‌های خوبی برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه افاغنه ساکن در استان اصفهان درحوزه مشاغل ساختمانی، دوزندگی، خیاطی، واحدهای صنعتی و درحوزه صنایع دستی به دلیل دقت و پشتکاری که درکاردارند خوب نمایان شده‌اند، گفت: هرچند درابتدای ورود مهاجرین افاغنه به کشورمان از وضعیت ناخوشایند و فقیرانه‌ای برخوردار بودند ولی پس از ۳۰ سال با توجه به فرصت‌هایی که کشورمان دراختیارشان گذارده بعضی ازاین‌ها ضمن اینکه ازحرفه‌ای پیشرفت کرده‌اند، ازلحاظ مالی نیز به شدت وضعشان خوب شده است.

وی تاکید کرد: ازاتباع افاغنه توقع داریم با توجه به اینکه به صورت نسبی امنیت افغانستان فراهم شده و وضعیت اقتصادی آن‌ها به جریان افتاده به کشورشان برگردند.

تعداد شاغلین کارت دار اتباع افاغنه دراستان اصفهان، ۴۳ هزار نفر است

مدیرکل اتباع بیگانه استانداری اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در کاشان، تعداد شاغلین کارت دار اتباع افاغنه در سطح استان اصفهان را بالغ بر ۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: درکارت اشتغال افاغنه ساکن استان اصفهان هرسه ماه محل اشتغال و رشته شغلی آن‌ها تمدید می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز