خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان در گفتگو با ایلنا؛

سطح هنری نمایشگاه‌های صنایع دستی و مشاغل خانگی باید ارتقا پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۳۴۳

هرچند کارهای بسیارخوبی درغرفه‌های تحت پوشش بهزیستی کاشان و دیگر بخش‌ها در نمایشگاه صنایع دستی انجام شده، ولی باید با همکاری دانشگاه‌ها نسبت به ارتقای سطح هنری تلاش بیشتری به عمل آید.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان گفت: هرچند کارهای بسیارخوبی درغرفه‌های تحت پوشش بهزیستی کاشان و دیگر بحش‌ها در نمایشگاه صنایع دستی انجام شده ولی باید باهمکاری دانشگاه‌ها نسبت به ارتقای سطح هنری تلاش بیشتری به عمل آید.

«دکتر حمیدرضا مومنیان»، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان، در حاشیه بازدید از غرفه مرکز توانبخشی حرفه‌ای شقایق در نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی کاشان را بسیارخوب ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه مشاغل خانگی کاشان، باید ازحالت مقطعی برگزار شدن خارج و به صورت تدوام تیدیل شود.

وی به نقش آفرینی و حضور بسیار ارزشمند زنان ایرانی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید دشمنان و کسانی که ازحضور زنان ایرانی درجامعه به عنوان حقوق بشرعلیه ما استفاده می‌کنند، بیایند ببینند که زنان ما درجامعه چگونه نقش آفرینی می‌کنند.

وی حضور زنان در جامعه براساس دین اسلام را مسیر درست‌تری دانست که نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به آن توجه دارد و گفت: زنان درجامعه ایرانی با نقش آفرینی درکارهای هنری و تولیدی می‌توانند کمک حال هزینه‌های زندگی خود و خانود‌هایشان باشند.

وی مقطعی برگزارکردن این‌گونه نمایشگاه‌ها را مشکل عمده نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی کاشان دانست و گفت: باید با برنامه ریزی درست نمایشگاه مشاغل خانگی و صنایع دستی کاشان درطول سال تکرار پذیر باشد.

طراحی مسابقات، برای رشد آگاهی‌های شرکت کنندگان درنمایشگاه مشاغل خانگی کاشان لازم است.

وی طراحی مسابقات برای رشد شرکت کنندگان در اینگونه نمایشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: امیدواریم با مساعدت غرفه داران و مسئولین ادارات، اینگونه مسابقات به منظور تقویت و افزایش سطح آگاهی‌های شرکت کنندگان برگزارشود.

وی با اشاره به اینکه غرفه‌های تحت پوشش بهزیستی کاشان از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: هرچند کارهای خوبی درغرفه‌های تحت پوشش بهزیستی و دیگر بخش‌ها انجام شده ولی باید با همکاری دانشگاه‌ها نسبت به ارتقای سطح هنری تلاش بیشتری به عمل آید.

برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و مشاغل خانگی در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و مشاغل خانگی را در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار دانست و گفت: آن چیزی که مد نظر مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است در این نمایشگاه اتفاق افتاده و عملا تولیدات ارائه شده دراین نمایشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی است.

حمایت ازصنایع دستی و مشاغل خانگی مهم‌ترین وظیفه دولت است

وی حمایت ازصنایع دستی و مشاغل خانگی را از مهم‌ترین وظایف دولت در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: به دلیل اینکه بیشترین نیاز تولیدکنندگان مشاغل خانگی، سرمایه در گردش است، ما باید زمینه فروش و امکانات لازم را در نمایشگاه‌ها برای غرفه داران فراهم کنیم تا چرخه کار آن‌ها بچرخد.

حفظ ریشه‌های فرهنگی در مشاغل خانگی ضروری است

مومنیان با تاکید بر حفظ ریشه‌های فرهنگی درمشاغل خانگی گفت: ریشه‌های فرهنگی ضمن اینکه موجب حفظ هویت‌ها، کنترل و انفصال نسل‌ها می‌شود بلکه نسل‌های جدید را نیز ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هنر‌های مدرن هرچند جذابیت ایجاد می‌کند، ولی مقطعی است، گفت: بخشی از آن چیزی که تحت مد ارائه می‌شود، می‌تواند کارهای هنری را پوشش دهد.

نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی کاشان که با بیش از ۱۰۰ غرفه از ۱۵۰ نوع شغل توانمندی‌های مددجویان، کارآفرینان، بسیج سازندگی، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حر فه‌ای و نهادهای مختلف توسط کارگروه اشتغال شهرستان کاشان ازبیستم تا بیست و پنجم بهمن درمحل سایت موقتی نمایشگاه‌های خیابان کارگر کاشان برگزارشده بود، شب گذشته با حضور معاون سیاسی اجنماعی فرمانداری ویژه کاشان و جمعی از مسئولین ادارات ضمن تجلیل از دست اندرکاران و شرکت کنندگان به کار خود پایان داد.

شایان ذکراست در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ابوالفضل صدرائیه، معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان ضمن بازدید از توانمندی‌های شرکت کنندگان و غرفه داران درجریان مشکلات آن‌ها قرارگرفت و دستورات لازم را ارائه داد.

عدم پرداخت تسهیلات مناسب، نداشتن مکانی برای عرضه تولیدات غرفه داران و مشکلات بازاریابی، مقطعی برگزار شدن نمایشگاه و عدم توجه جدی به صنایع دستی و مشاغل خانگی مهم‌ترین مواردی بودکه غرفه داران در دیدار با معاون استاندار و فرماندار کاشان و همچنین معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان ابراز کردند و خواستار توجه ویژه به این موضوعات شدند.

آنچه که نظر اکثر بازدیدکنندگان از نمایشگاه صنایع دستی کاشان را جلب کرده بود، غرفه‌های توانمندی‌های توانخواهان(معلولین ذهنی و جسمی) تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، بنیادشهید، میراثفرهنگی، فنی و حرفه‌ای، بسیج سازندگی، آموزش و پرورش و غیره درزمینه‌های بافنتی، گلدوزی، خیاطی، سفره آرایی، قرآن، کامپیو‌تر، نقاشی، گل کریستال، سرمه دوزی، کیف و کقش، پوشاک، قالی بافی، سفالگری، آشپری، معرق کاری و غیره بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز