خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان:

شوراهای دانش آموزی کاشان در نشست با اعضای شورای شهر حقوق خود را مطالبه کردند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۳۱۷

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که امروز دانش آموزان ما در قالب شورای دانش آموزی می توانند حقوق خود را از مسوولان و مدیران مطالبه کنند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که امروز دانش آموزان ما در قالب شورای دانش آموزی می توانند حقوق خود را از مسوولان و مدیران مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محمود خدمتی در نشست اعضای شوراهای دانش آموزی با اعضای شورای شهر کاشان افزود: حضور مردم در صحنه های مختلف، به عنوان روح انقلاب اسلامی است که به مردم‌سالاری دینی تعبیر شده و حق حاکمیت مردم بر سرنوشت شان را تبیین می کند.

وی اظهار داشت: به اعتبار انتخابات متعدد و هرآنچه در جامعه می گذرد، مردم‌سالاری و مشارکت مردم در ایران، به نسبت کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند، ضریب بالایی دارد.

وی تصریح کرد: نشست دانش آموزان به عنوان بخش بزرگی از شهروندان جامعه با مدیران شهری، می تواند عامل مهمی برای کیفیت بخشی به مسایل شهری باشد که تشکیل و فعالیت شوراهای دانش آموزی بستر مناسبی برای مدیریت و تصمیم گیری در امور مدرسه است.

وی تاکید کرد: اگر خواهان جامعه ای سعادتمند هستیم کلید آن در توجه جدی به آموزش و پرورش است و هر دانش آموز، عنصری برای تحقق اهداف برنامه های ۱۴۰۴ است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: اگر بخشی از مالیات و عوارض به توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه ای اختصاص پیدا کند، هنرجویان ما به عنوان نیروهای کار اثربخش و کارآفرین جامعه پرورش خواهند یافت.

خدمتی تصریح کرد: فضای سبز، یکی از ضرورت‌های فیزیکی مدارس است که اگر مورد توجه مدیران شهری قرار بگیرد، هم فرایند آموزش و پرورش کیفیت پیدا می‌کند و هم فضای سبز شهر توسعه می‌یابد.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: دانش آموزان ما باید در دوران مدرسه تمرین کنند که در عین نقد سازنده و منصفانه، با یکدیگر رفتاری دوستانه و مهربان نیز داشته باشند.

" علی رسول زاده " در نشست اعضای شوراهای دانش آموزی با اعضای شورای شهر کاشان افزود: بر این باوریم که فرهنگ سازی باید از مدرسه آغاز شود و از این‌رو اساس کار شورای اسلامی شهر کاشان، مبتنی بر توجه به آموزش و پرورش است.

وی اظهار داشت: ما به شدت گرفتار جنگ نرم هستیم، کشورهای غربی، از ابزارهای فناوری برای توسعه خود استفاده می‌کنند. ما نیز باید برای آگاهی بخشی شهروندانمان استفاده کنیم و برای آنکه از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود باید از مدارس شروع کنیم.

به گفته وی، متاسفانه، کنکور باعثشده که دانش آموزان محدود به کتاب‌های درسی شوند و نسبت به محیط خود توجهی نداشته باشند. در حالی که باید با مطالعه شرایط و زمان خود، به شناخت و بصیرت برسند.

وی تصریح کرد: اگر انقلاب، اهداف و دستاوردهای آن را نشناسیم، اگر نتوانیم زمان خود را تجزیه و تحلیل کنیم، در رسیدن به اهداف خود شکست می‌خوریم. نامه مقام معظم رهبری، باید برای دانش آموزان تبیین شود و برای عملی شدن آن، برنامه ریزی کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: ما هرچه داریم به برکت تعالیم قرآن و نهج البلاغه است اما به عنوان یک شیعه نتوانستیم در آن تامل کنیم و از آموزه های قرآن دور شده ایم.

رسول زاده تاکید کرد: ما نیاز داریم برای رفع بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه، از قرآن و نهج البلاغه کمک بگیریم و به آموزه های آن، عمل کنیم.

رییس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر کاشان گفت: افتخار است که سطح شناخت و دانش اجتماعی دانش آموزان ما به اندازه ای ارتقا یافته که حقوق خود را به خوبی می شناسند.

" حسن الماسی " افزود: با توجه به اهمیت آنچه به عنوان درخواست دانش آموزان مطرح شد، فضای سبز مدارس به عنوان ضرورت توسعه فضای سبز شهری در دستور کار شورای شهر قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، با هدف توسعه فرهنگ شهروندی در استفاده از حمل و نقل عمومی، طرح بلیط کارت دانش آموزی با نرخ مناسب و شرایط ویژه از دیگر خدماتی است که در بودجه سال آینده باید مورد توجه قرار بگیرد.

در این نشست، نماینده شورای دانش آموزی مدارس متوسطه کاشان به بیان نیازهای مدارس پرداختند که توجه به کتابخانه‌های مدارس، ایجاد و توسعه فضای سبز و حیاط مدارس، توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی در مناطق حاشیه شهر، ارتباط بیشتر اعضای شورای شهر با مدارس و فرهنگیان، محور قرار گرفتن دانش آموزان و مدارس برای ارائه خدمات فرهنگی دستگاه‌های دولتی، مشارکت شورای شهر در تامین نیازهای مدارس از جمله آن بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز