خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه های علمیه کاشان:

انتظار و عاشورا دو فرهنگ و امتیاز ارزشمند مکتب شیعه

کد خبر : ۲۴۰۲۱۸

مفاهیم انتظار و عاشورا دو فرهنگ و امتیاز ارزشمند مکتب شیعه برای حرکت به ساحل سعادت و رستگاری است که باید آن را بشناسیم و طبق آن عمل کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کاشان گفت: مفاهیم انتظار و عاشورا دو فرهنگ و امتیاز ارزشمند مکتب شیعه برای حرکت به ساحل سعادت و رستگاری استکه باید آن را بشناسیم و طبق آن عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، حجت الاسلام منصورفرجی «در کارگاه توانمند سازی مربیان و معاونان پرورش مدارس کاشان افزود: فرهنگ شیعه، از چنان غنایی برخوردار است که در طول تاریخ، دشمنان آن نتوانسته‌اند در مقابل تعالیم والا و آگاهی بخش آن فرهنگ سازی کنند.

وی اظهار داشت: ما آسیب‌ها را تشخیص داده‌ایم اما برای رفع آن اقدامی نکرده‌ایم و تکرار راهکارهای گذشته نیز کار اشتباهی است.

به گفته وی، مربیان و معاونان پرورشی باید یک روان‌شناس باشند و مخاطب خود را به خوبی بشناسند چراکه غنای تعالیم اسلام و فرهنگ شیعه است که جهان را به تعظیم واردار کرده است.

وی تاکید کرد: مدرنیته، سوءاستفاده از لذتهای واقعی و مشروع انسان است چراکه فیلم، تفریح، تنوع و آزادی را به گونه‌ای تعریف می‌کند که آسیب برای فرهنگ جامعه است.

وی تصریح کرد: اگر ما فرهنگ خود را به عنوان الگو منتقل می‌کردیم، آسیب نمی‌دیدیم، ما از اینترنت و فضای سایبری نمی‌ترسیم، اما سوال اساسی این است که بدانیم در مقابل آثار آن، چه فرهنگی اثرگذار است؟

وی گفت: خانواده محور، کارهای فرهنگی است و اگر فرهنگ سالم در وجود فرزندان نهادینه شود، هرکجا که باشند، آسیب نمی‌بیند.

وی اظهار داشت: قرآن، کتاب هدایت و سعادت جامعه بشری است، و کوتاهی و قصور ماست که یک فرهنگ متعالی و غنی داریم ولی مفاهیم آن را نمی‌شناسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز