خبرگزاری کار ایران

امام جمعه برزک؛

حضور میلیونی مسلمان‌ها در کربلا و نجف آغاز کار است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۷۹۵

اربعین امسال که متفاوت از سال‌های قبل بود هیچ دوربینی توانایی به تصویر کشاندن شکوه و عظمت میلیون‌ها مسلمان شیعه در کربلا و نجف را ندارد.

امام جمعه برزک گفت: اربعین امسال که متفاوت از سال‌های قبل بود هیچ دوربینی توانایی به تصویر کشاندن شکوه و عظمت میلیون‌ها مسلمان شیعه در کربلا و نجف را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، حجه الاسلام والمسلمین محمد حسن حلاجی مفرد، امام جمعه برزک، در خطبه های این هفته نماز جمعه برزک با اشاره به برگزار مراسم عظیم اربعین حسینی گفت: اربعین امسال که متفاوت از سال‌های قبل بود هیچ دوربینی توانایی به تصویر کشاندن شکوه و عظمت میلیون‌ها مسلمان شیعه در کربلا و نجف را ندارد و تازه این شکوه و عظمت آغاز کار است چون با این حضورهای با شکوه باید کمر وهابیت و همه کسانی که اینها را شرکت می دانند شکسته شود.

امام جمعه برزک با توحیدی خواندن عظمت حضور شیعیان در اربعین حسینی گفت: اگر آل سعود راه مدینه و مکه را محدود کرده است و اجازه به نمایش گذاشتن اقتدار امت اسلامی را به جهانیان نمی‌دهد، امروز عتبات عالیات و این نوع حرکت‌های عظیم آنها رامحکوم خواهد کرد و امیدواریم روزی مکه و مدینه نیز از اسارت آل سعود آزاد شود. اما نه با لشکر کشی و سلاح و کشتار، بلکه با همین منطق و حضور باشکوه و نمایش هایی که برخی ملت را به خود می آورد.

حجه الاسلام والمسلمین حلاجی مفرد با اشاره به بایکوت خبری مراسم اربعین حسینی گفت: دشمنان برای مخدوش کردن چهره مسلمان شیعه تصویر عده محدود قمه زن روز عاشورا را در همان ساعات اولیه پخش می کنند. ولی مراسم اربعین و عاشورا را با آن عظمت به تصویر نمی کشند و در واقع هیچ گاه خوبی های شیعیان را نشان نمی دهند.

ایشان در ادامه گفت: آل سعود با همکاری آمریکا برای فلج کردن اقتصاد ایران و روسیه قیمت نفت را به کمترین حد ممکن می‌رسانند ولی بدانند که هیچ گاه به هدف‌شان نمی‌رسند. همچنان که بعداز ۵۰ سال تحریم کشور کوبا، آمریکا امروز اظهار پشیمانی می کند و خواستار عادی شدن روابط با این کشور است. آمریکا در مقابل کشوری که شیعه نیست و فرهنگ عاشورا در آن جاری نیست و شعار هیهات من الذله ندارد، تسلیم شده است. پس ضمن حفظ دین بدانید که هرگز امریکا موفق نخواهد شد.

امام جمعه برزک با اشاره به هفته وقف گفت: نباید این سنت حسنه کم رنگ و یا به فراموشی سپرده شود. چرا که وقف بهترین باقیات الصاحات در زندگی دنیوی و اخروی انسانها است و مادامی که ملک باقی است ثواب آن در نامه اعمال وقف کننده نوشته می شود.

ایشان خطاب به مردم و متولیان موقوفات گفتند: با حفظ و احیاء برخی موقوفات، سعی در گسنرش موقوفات جهت امور خیر و عام المنفعه، امور فرهنگی و… تلاش کنند.

حجه الاسلام و المسلمین حلاجی مفرد در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه برزک با اشاره به دهه پایانی ماه صفر گفت: حساسیت روزهای آخر ماه صفر اقتضا می کند که بهتر توجه کنیم و با اعمال قبول شده ماه صفر را به پایان برسانیم.

ایشان با اشاره به رحلت حضرت رسول اکرم گفت: کسانی در مقابل این انسان بزرگ ایستاندند که دنیا آنها را فریب داده بود و با متاع بی ارزش دنیا، بهره آخرت خود را فروختند و مطیع افراد دو رویی بودند که خود را جانشین پیامبر می دانستند در حالی که بویی از معرفت پیامبر نبرده بودند چرا که پیامبر قبل از رسالت با ۴۰ سال اخلاق و مهرورزی کار خود را در جامعه ای که در ضلالت و گمراهی بود شروع کرد و در این جامعه او را محمد امین نامیدند.

امام جمعه برزک گفت: اگر در دهه آخر صفر بتوانیم پیام وحی پیغمبر را بهتر درک کرده و از آن بهره بگیریم و در اخلاق، بینش، دانش و رفتارمان تأثیر پیدا کند نمره عزاداری ما نمره قابل قبولی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز