خبرگزاری کار ایران

همرمان با سراسر کشور:

مردم دارالمومنین کاشان اربعین حسینی را با شکوه فراوان برگزار کردند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۹۴۸

مردم شهید پرور و دارالمومنین کاشان همزمان با سراسر کشوربا برگزاری اربعین سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ه) عشق و اردات خالصانه خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

مردم شهید پرور دارالمومنین کاشان همزمان با سراسر کشور با برگزاری اربعین سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ه) عشق و اردات خالصانه خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، در اربعین سالار و سرور شهیدان و یاران باوفایش شهرستان دارالمومنین کاشان رنگ و بویی کربلایی گرفته بود و عزاداران با سردادن شعار «لبیک یا حسین» عشق و ارادت خود را به اهل بیت پیامبر(ص) نشان دادند.

اقشار مختلف مردم کاشان با سیاه پوش کردن بازار و تکیه ها و خانه ها و عزاداری در مساجد و حسینیه ها و دسته های سینه و زنجیرزنی شور و غوغایی دیگر برپا کردند تا همگان بدانند یاد و عشق حماسه حسین تا ابد در دل عاشقانش زنده است.

ازساعات اولیه روز شنبه ۲۲ آذر، مصادف با ۲۰ صفر ۱۴۳۶ هجری قمری، راهپیمایی عظیم مردم کاشان و هیئات مذهبی از کربلای ایران مشهداردهال(ه) به منظور عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع) و ارادت به اباعبدالله الحسین(ع) مسافت ۳ کیلومتری قتلگاه حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان را با پای پیاده در روز اربعین حسینی طی کردند.

با سیاه پوش شدن جای جای شهرستان کاشان، دستجات سینه زنی و زنجیر زنی در کلیه تکایا، حسینیه ها و مساجد شهرها و روستاهای کاشان با مدیحه سرایی و سخنرانی درسالروز اربعین حسینی جلوه خاصی به این خطه شهید پرور و ولایت مدار بخشیده بود.

همچنین بدین مناسبت از طرف آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان آیین سوگواری و عزاداری با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان، مسئولین نهادهای دولتی و غیر دولتی، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و حضور بی نظیر اقشار مختلف مردم دارالمومنین کاشان در مصلی بقیه الاعظم(عج) این شهرستان برگزار شد و مردم سوگوار این خطه با حضور در این مراسم خاطره ایثارگری های حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و ۷۲ تن از یار باوفایش را گرامی داشتند.

در پایان مراسم پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله نمازی امام جمعه کاشان همگی در ضیافت ناهاری که تدارک دیده شده بود، شرکت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز