خبرگزاری کار ایران

فرماندار آران و بیدگل دردومین جلسه هم اندیشی اعضای شورای های اسلامی شهر و شهرداران؛

خدمات انجام شده درآران و بیدگل در شان و جایگاه مردم این شهرستان نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۶۸۵

علیرغم اینکه در آمد ارزی دولت‌های گذشته ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد دلار بوده، متاسفانه شهرستان آران و بیدگل حتی از کمترین این اعتبارات برخوردار نبوده است.

فرماندار آران و بیدگل گفت: علیرغم اینکه در آمد ارزی دولت‌های گذشته ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد دلار بوده، متاسفانه شهرستان آران و بیدگل حتی از کمترین این اعتبارات برخوردار نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آران و بیدگل، «ابوالفضل معینی نژاد» شامگاه پنج شنبه، بیستم آذر، در دومین جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران شهرستان آران و بیدگل که به همت شورای اسلامی این شهرستان درسالن جلسات خانه شهروند شهرداری آران و بیدگل برگزارشده بود، ضمن تسلیت اربعین حسینی با بیان اینکه با گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آران و بیدگل با داشتن نماینده و فرماندار بومی در دوران طلایی به‌سر می‌برد، گفت: با توجه به اینکه بنده به عنوان فرماندار با شعار همدلی و کار درخدمت مردیم شهید پرور این شهرستان هستم، باید از این فرصت بدست آمده در جهت خدمت به مردم خوب استفاده کنیم.

وی پرداختن به مسائل حاشیه ای را موجب رنجیده خاطر کردن مردم شهید پرورر این منطقه دانست و گفت: از نظر قانونی و شرعی اجازه نداریم فرصت طلایی بدست آمده را در این شهرستان از دست بدهیم.

فرماندار آران و بیدگل با انتقاد از عدم استفاده اعتبارات بسیار زیاد دولت‌های گذشته در توسعه شهرستان آران و بیدگل گفت: علیرغم اینکه در آمد ارزی دولت‌های گذشته ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد دلار بوده، متاسفانه شهرستان آران و بیدگل حتی از کمترین این اعتبارات برخوردار نبوده است.

وی خدمات انجام شده در آران و بیدگل را با گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شان و جایگاه مردم این شهرستان ندانست و گفت: باید با فضای ایجاد شده در توسعه شهرستان آران و بیدگل از لحظه لحظه های این فرصت ها استفاده کنیم.

وی بهترین مولفه های توسعه را نیروی انسانی دانست و گفت: علیرغم اینکه نیروهای سخت کوش آران و بیدگلی در جای جای کشور مشغول خدمت هستند ولی متاسفانه از بکار گیری نیروهای غیر بومی در این شهرستان رنج می بریم.

وی تاکید کرد: ما مسئواین شهرستان آران و بیدگل علیرغم کمبودهای اعتباری که در کشور وجود دارد باید با تدبیر و برنامه ریزی از حق و حقوق مردم این شهرستان دفاع کنیم.

معینی نژاد ایستادن در مقابل دنیای استکبار علیرغم تحریم های ظالمانه و اینکه در آمد ارزی کشورمان به نصف کاهش پیدا کرده را مورد تاکید قرار داد و گفت: با وجود چنین بحران‌هایی در شهرستان آران و بیدگل، دیگر جای حاشیه سازی نیست. لذا مسئولین این شهرستان باید به جای حاشیه سازی تمام انرژی خود را صرف خدمت رسانی به مردم کنند.

معینی نژاد حضور مردم شهرستان آران و بیدگل در تمام صحنه های مبارزاتی قبل و بعداز انقلاب را بی نظیر دانست و گفت: برطرف نکردن مشکلات مردم آران و بیدگل به خاطرعدم استفاده ازکمترین اعتبارات دولت‌های گذشته بوده است.

وی وجود بیش از ۲۰ هزارنفرکارگر در واحد های تولیدی و صنعتی شهرستان آران و بیدگل را ناشی از فعالیت خود مردم دانست و گفت: اگر بخواهیم با اعتبارات قطره چکانی که در حال حاضر در این شهرستان توزیع می شود، چنین اشتغالی را ایجاد کنیم ۲۰۰ سال طول می کشد.

وی با تاکید براینکه کلیه مسئولین شهرستان آران و بیدگل وظیفه دارند مشکلات سد راه تولید و اشتغال را برطرف کنند. گفت: با توجه به اینکه پروژه های عمرانی مهمترین مشکل شهرستان بوده توانستیم از حضور معاونت عمرانی استانداری اصفهان در شورای اداری این شهرستان در جهت برطرف نمودن این مشکلات استفاده کنیم.

فرماندار آران و بیدگل شرایط دولت تدبیر و امید را با توجه به بحران‌های موجود شرایطی خاص دانست و گفت: با توجه به اینکه این دولت با شعار تدبیر و امید سرکار آمده باید با تدبیر و مدیریت صحیح و هماهنگی بتوانیم از امکانات محدودی که در اختیار داریم نهایت بهره مندی را داشته باشیم.

وی غافل نشدن از معضلات افزایش گرایش جوانان به مواد مخدر در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه متاسفانه سن اعتیاد درکشور به زیر ۱۴ سال رسیده و در مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها مشکل اعتیاد داریم باید با اشتغال‌زایی جلو اینگونه معضلات را بگیریم.

وی قرار گرفتن در مسیر خدمت گزاری به مردم با توجه به فرصت پیش آمده برای مسئولین شهرستان آران و بیدگل را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه اینکه جوانان حق اشتغال و زندگی دارند، علیرغم تمام مشکلاتی هم که وجود دارد مسئولین باید در مسیر خدمت گذاری به مردم تمام تلاش خود را بکار گیرند.

وی امکانات داده شده به روستاهای شهرستان آران و بیدگل نسبت به سایر روستاهای کشور را بسیار ناچیز دانست و گفت: از مسئولین انتظارداریم با توجه به اینکه شهرستان آران و بیدگل کمترین روستا را دارد توجه ویژه ای نسبت به دادن اعتبارات به این روستاها داشته باشند.

در ابتدای این جلسه که با حضور عباسعلی منصوری آرانی، نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی برگزارشد، پس از ارائه مشکلات و گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط رضا چاقیان، رئیس شورای اسلامی شهرستان آران و بیدگل، هرکدام از اعضای شورای های اسلامی شهرها و شهرداران شهرستان آران و بیدگل به بیان دیدگاهها و مشکلات شهرهای خود پرداختند.

نبود راه مواصلاتی بین شهرها و مرکز شهرستان، حادثه خیز بوده جاده های فعلی، کمبود اعتبارات عمرانی و آموزشی، مشکلات گردشگری، بیکاری جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی، کمبود زمین جهت ایجاد سایت اداری، شهرک‌های صنعتی و مسکن، مشخص کردن حریم شهرهای آران و بیدگل با کاشان، عدم وصول عوارض نیروهای افاغنه و عدم همکاری بعضی از مسئولین ادارات شهرستان آران و بیدگل با شوراها و شهرداران از مهمترین مشکلاتی بود که توسط اعضای شوراهای اسلامی شهرهای آران و بیدگل مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز