خبرگزاری کار ایران

از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون:

استفاده ۳۶ هزار بیمار از طرح سلامت در کاشان

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۵۹

از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تاکنون، ۳۶ هزار بیمار از بسته خدمتی کاهش هزینه های بستری این طرح در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه بهره مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تاکنون، ۳۶ هزار بیمار از بسته خدمتی کاهش هزینه های بستری این طرح در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان محمد حسین اعرابی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه بیش از چهار میلیارد تومان تاکنون در این راستا هزینه شده، افزود: برنامه تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون اجرا شد.

وی، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، برنامه ترویج زایمان طبیعی، ارتقاء کیفیت هتلینگ در بیمارستان های دولتی، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی، ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان های دولتی، برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند و نظارت بر حسن اجرای برنامه های تحول سلامت را هشت بسته خدمتی مرحله اول طرح سلامت برشمرد.

اعرابی، کاهش هزینه ها، محافظت مالی از مردم در مقابل هزینه های سرسام آور درمان، عدالت در دسترسی به خدمات و ارتقای کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان های دولتی را از جمله اهداف دولت از اجرای مرحله اول طرح سلامت عنوان کرد.

وی، به بسته کاهش فرانشیز یا کاهش پرداختی بیماران بستری در بیمارستان ها اشاره کرد و ادامه داد: بیماران قبل از انجام این طرح بابت هر پرونده بستری بیش از ۳۷ درصد هزینه ها را پرداخت می کردند ولی بعد از اجرای طرح این مقدار در ابتدا به کمتر از ۱۰درضد و در مرحله جدید به کمتر از ۶ درصد رسید.

وی یادآور شد: پرداخت هزینه های بستری برای روستاییان به کمتر از سه درصد کاهش پیدا کرده و این مابه التفاوت از محل هدفمندی یارانه ها در قالب برنامه تحول سلامت پرداخت می شود.

اعرابی اظهار داشت: بیماران قبل از اجرای طرح، داروها و تجهیزات را بایستی از بیرون بیمارستان تهیه و هزینه آن را پرداخت می کردند ولی با اجرای این طرح، داروها و تجهیزات مورد نیاز بایستی به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت را مربوط به حوزه بهداشت بیان کرد و گفت: این مرحله شامل ارائه خدمات سلامت به عشایر، روستائیان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و تامین سلامت در حاشیه شهرها و سکونت گاه های غیررسمی است.

وی، با اشاره به مرحله سوم این طرح با ابلاغ اجرای مفاد کتاب " ارزش های نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران " افزود: همه ما مسئول نظارت در این خصوص هستیم و از این به بعد هر گونه پرداخت خارج از بیمارستان تخلف محسوب می شود و بیمارستان موظف است در قبال هر پرداختی صورت حساب صادر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: شهروندان گرامی در صورت مواجه با هر مشکلی در این خصوص می توانند با شماره ۱۶۹۰ تماس بگیرند و مشکلات خود را مطرح کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز