خبرگزاری کار ایران

در شب شهادت حضرت رقیه(س):

همایش سه ساله های حسینی در سرای محله شهید معمار کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۳۵۸

همایش سه ساله های حسینی همزمان با شب شهادت حضرت رقیه(س) روز پنج شنبه ششم آذرماه در سرای محله سردار شهید علی معمار(فاتح فتح المبین) در کاشان برگزارشد

همایش سه ساله های حسینی همزمان با شب شهادت حضرت رقیه(س) روز پنج شنبه ششم آذرماه در سرای محله سردار شهید علی معمار(فاتح فتح المبین) در کاشان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان کارشناس ارشد اخلاق اسلامی در این همایش ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س)، موضوع حق الناس را از جمله موارد مهم ومورد بحثدر زندگی بشریت و جامعه عنوان کرد.

راحله سرلک، غیبت، تهمت، سوء ظن، فتنه به پا کردن و خراب کردن رابطه بین دیگران را از جمله موارد مربوط به حق الناس نام برد.

وی، مطلبی را به دروغ به دیگران نسبت دادن تهمت عنوان کرد و گفت: راضی نشدن طرف مقابل به دلیل تهمت ها و دروغ های نادرست عذاب الهی را به همراه دارد.

این مبلغ دینی، انجام گناه در این دنیا به اندازه یک خردل را پاسخگویی انسان به اعمالش و عذاب الهی در روز قیامت عنوان کرد و غیبت، تهمت، دروغ و… را از جمله انواع گناهان نام برد.

وی اذعان داشت: اگر شخصی کاری را انجام دهد که برای دیگران زحمتی ایجاد شود حق الناس بوده و فردای قیامت بایستی پاسخگو باشد.

به گفته کارشناس ارشد اخلاق اسلامی، بوی غذایی که موجب شود همسایه خود را تحریک کند بایستی صدقه داده شود و همسایه آزاری، مردم آزاری و آسیب رساندن به محیط زیست از دیگر موارد حق الناس است.

سرلک افزود: صدقه دادن، صله رحم، احترام به سادات و احترام به بزرگترها از جمله عواملی است که باعثکاهش عذاب برزخ می شود.

وی، حضور بانوان کاشانی در برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی غدیر پژوهی را مورد تاکید دانست و گفت: شرکت در این دوره های آموزشی موجب افزایش علم و بصیرت انسان به اهل بیت(ع) می شود.

شایان ذکر است: برپایی نمایشگاه عکس محرم با عنوان " گل لاله "، اهدای چادر، سربند، دفترچه حجاب به ۳۲ نفر از دختران ۲ تا ۶ ساله، رقیه خوانی توسط مریم مداحی با هدف ولایت، حجاب، نماز و ملحق شده حضرت رقیه(س) به پدرش امام حسین(ع) و سخنرانی کارشناس ارشد اخلاق اسلامی از جمله ویژه برنامه های همایش سه ساله های حسینی در سرای محله سردار شهید علی معمار(فاتح فتح المبین) در کاشان بود.

گفتنی است: نخستین سرای محله با نام سردار " شهید علی معمار " در منزل شخصی این سردار نامدار دوران دفاع مقدس در کاشان راه اندازی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز