خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه یک کاشان؛

حفر و لایروبی چاه‌های جاذب کاشان

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۴۶

شهردار منطقه یک کاشان از آمادگی این شهرداری در استقبال از فصل بارندگی با پاکسازی مسیررودخانه‌ها وحفر و لایروبی چاه‌های جاذب کاشان خبر داد.

شهردار منطقه یک کاشان از آمادگی این شهرداری در استقبال از فصل بارندگی با پاکسازی مسیررودخانه‌ها؛ حفر و لایروبی چاه‌های جاذب کاشان خبر داد.

شهردار منطقه یک کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در این شهرستان با اعلام این خبر گفت: با آغاز فصل بارندگی به منظور جلوگیری از بروز حوادثغیرمترقبه؛ رودخانه‌های سطح منطقه یک پاکسازی شد.

مهندس محمد علی پیراسته در ادامه به اهمیت مسیل‌ها و رودخانه‌ها، جهت مقابله با آبگرفتگی معابر و جلوگیری از دفع سیلاب‌ها اشاره کرد و افزود: ریختن زباله‌های شهری توسط ساکنان و زباله‌های ساختمانی در بستر کانال و اراضی پیرامون آن ضمن آلودگی زیست محیطی در شهرباعثایجاد منظر نامناسب و آبگرفتگی مسیرهای رودخانه‌ها در مواقع بارندگی می‌شودکه این امر می‌تواند برای شهر خطرآفرین باشد.

شهردار منطقه یک اظهار کرد: در حال حاضر لایروبی و پاکسازی برخی از رودخانه‌های شهر در محدوده میدان شهیدان زارع مجرد، بلوار ساحلی، رودخانه‌های منتهی به جاده قمصر(کوچه میلاد بافت) و گازرگاه توسط ستاد پاکیزگی خدمات شهری منطقه انجام شده است.

پیراسته، خواستار مشارکت شهروندان درعدم تخلیه زباله، نخاله و پسماندهای ساختمانی در انهار و مسیل‌های آب شد.

وی حفر و لایروبی بیش از ۱۵۰حلقه چاه جاذب در یک‌سال گذشته را ازدیگر اقدامات انجام شده به منظور دفع و هدایت آب‌های سطحی از سطح منطقه برشمرد و افزود: با انجام این اقدامات تا حد زیادی از آبگرفتگی معابر جلوگیری شده به گونه‌ای که با وجود بافت فرسوده و قدیمی در سطح منطقه یک، خوشبختانه در بارندگی‌های اخیر، آبگرفتگی منجر به خسارت مشاهده و گزارش نشده است.

شهردارمنطقه یک خواستار اطلاع رسانی شهروندان ازوجود آبگرفتگی معابر دراطراف منازل و مناطق مسکونی آن‌ها شد و گفت: ساکنان منطقه می‌توانند به محض مواجه شدن با این مشکل مراتب را ازطریق سامانه ۱۳۷ شهرداری کاشان و یاسامانه پیامک ۱۰۰۰۰۲۳۱روابط عمومی شهرداری منطقه یک جهت رفع مشکل اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز