خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان؛

حفر چاه‌های جدید در آران و بیدگل، موجب افزایش کانون بحران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۸۴۴

حفظ آب‌های سفره‌های زیرزمینی، افزایش کانون بجران و حفاظت از پوشش گیاهی باید دراولویت کاری رئیس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، مسئولین و مردم شهرستان آران و بیدگل قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: حفظ آب‌های سفره‌های زیرزمینی، افزایش کانون بجران و حفاظت از پوشش گیاهی باید در اولویت کاری رئیس جدید اداره منابع طبیعی، آبخیزداری، مسئولین و مردم شهرستان آران و بیدگل قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، «محمدحسین شاملی» روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل، تخریب اقلیم و کمبود آب شیرین را مهم‌ترین چالش در کشورمان عنوان کرد و گفت: اگر در برطرف کردن بیابان زایی اقدامی اساسی انجام ندهیم، قطعا در آینده نزدیک با تخریب زمین و محیطی در کشورمان روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه با روند فعلی در چند سال آینده دنیا و کشورمان با پدیده خشکسالی جدی روبرو خواهد شد.، گفت: درصورتی که اقدام اساسی در جلوگیری از تخریب زمین به عمل نیاید بخش کشاورزی در اراضی کشورمان تا سال ۲۰۰۵۰ حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

شاملی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به دلیل اینکه کشورمان ظرف ۴۲ سال آینده با کاهش شدید حفره‌های زیر زمینی مواجه خواهد شد از ابتدای فعالیتش مسائل زیست محیطی را دراولویت کاری خود قرارداده است، گفت: متاسفانه در حال حاضر عمده جنگلهای بلوط کشورمان در حال خشک شدن است.

وی با اشاره به اینکه وزارتحانه متبوع حفاظت از وضع موجود و صرفه جویی درمصرف آب با سیستم تحت فشار را در دستور کار قرار داده است، گفت: اگر می‌خواهیم با سیستم تحت فشار درمصرف آب صرفه جویی کنیم و در کشت توسعه نداشته باشیم نباید اجازه دهیم در آران و بیدگل چاههای جدید حفر شود.

وی عدم جلوگیری از حفر چاه‌های جدید و غیر مجاز در شهرستان آران و بیدگل را موجب افزایش کانون بحران دراین شهرستان دانست و گفت: با توجه به اینکه برای هر هکتار جنگل کاری در مناطق بیابانی بالغ بر ۲ و نیم میلیون تومان برای دولت هزینه دارد باید جلو قطع درختان در مناطق بیابانی گرفته شود.

وی با تاکید براینکه حفظ سفره‌های زیرزمینی، افزایش کانون بجران و حفاظت ازپوشش گیاهی درآران و بیدگل باید دراول اولویت قرارگیرد. گفت: برای تعادل دام و مرتع با تشیکل تشکل‌های تعاونی با حمایت صندوق توسعه منابع طبیعی خواهیم توانست نهادهای مورد نیاز را با تسهیلات ارزان قیمت وارد کنیم تا در تولید گوشت قرمز دچار مشکل نشویم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات ابوالفضل معینی‌نژاد رئیس اسبق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل رضا شفیعی را به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز