خبرگزاری کار ایران

روز گذشته؛

نشست معاونان آموزشی ادارات آموزش و پرورش شمال استان اصفهان در کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۷۶۳

عاشورا، کلاس درسی است که به ما می‌آموزد باید به هدفمان ایمان داشته باشیم و در این مسیر استقامت کنیم، از مشکلات نهراسیم که اگر چنین کنیم، به یقین پیروز می شویم.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: عاشورا، کلاس درسی است که به ما می‌آموزد باید به هدفمان ایمان داشته باشیم و در این مسیر استقامت کنیم، از مشکلات نهراسیم که اگر چنین کنیم، به یقین پیروز می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، «محمود خدمتی» در نشست معاونان آموزشی ادارات آموزش و پرورش شمال استان اصفهان افزود: آموزش ابتدایی، دوره بنیادی نظام آموزشی کشور است، اگر به اهمیت این دوره باور داشته باشیم، آموزش و پرورش پایداری خواهیم داشت.

به گفته وی، همه تصمیم گیران و برنامه ریزان نظام آموزشی در هر سطحی که هستند باید به مسایل و موانع بیندیشند و راههای برون رفت از مسایل و مشکلات را پیدا کنند.

وی اظهار داشت: امروز با حضور فناوری‌های مدرن و شرایط خاص آن، سواد قرآنی، ادبیات گفتاری و نوشتاری، خط و نگارش دانش آموزان به عنوان شهروندان فردای جامعه مهم‌ترین دغدغه دوره ابتدایی است که نباید نسبت به آن غافل شد.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود و توان همکاری‌های منطقه‌ای در نشست‌های مشترک، برای کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی و یادگیری به ویژه در دوره ابتدایی استفاده کنیم.

خدمتی تاکید کرد: باید برای کیفیت بخشی به نظام آموزشی از ظرفیت تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه دانشگاه، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه استفاده کنیم.

وی گفت: قطب معاونین باید تقویت شود تا راههایی نو برای اداره کلاس ایجاد شود تا شادابی و نشاط را به کلاس وارد کنیم. تلاش کنیم تاشیوهٔ بحثگروهی و روحیهٔ پژوهش وتحقیق جهت کارگروهی در معلمین و دانش آموزان بوجودآید.

خدمتی اظهار داشت: امیدواریم که برگزاری اینگونه نشست‌ها، منجر به کیفیت بخشی در انجام وظایفمان شود و محدود به تشکیل جلسه نشود و باید کارگاههای آموزشی توسعه پیدا کرده و در ارتباط با نویسندگان و صاحب نظران، اشکالات کتابهای درسی شناسایی و رفع شود.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: طی سال‌های اخیر کمبود آموزگار مهم‌ترین مشکل و چالش مدارس دوره ایتدایی در این شهرستان است.

«عفت پدرام فر» افزود: جذب نیرو از سایر دوره‌های تحصیلی، سرباز معلم و یا بازنشستگان نه تنها مشکل کمبود معلم را حل نکرد بلکه باعثتاثیر منفی بر کیفیت آموزش نیز داشته است.

وی اظهار داشت: تشکیل ماهانه بیش از یک هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی، به منظور به روز رسانی دانش معلمان و آشنایی آن‌ها با شیو ه‌های نوین تدریس و کتاب‌های تازه تالیف از جمله اقدامات آموزش و پرورش کاشان بوده است.

به گفته وی، تهیه و توزیع نرم افزارهای آموزشی، جزوه و بروشورهای کمک آموزشی توسط گروه تکنولوژی آموزشی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از جمله اقدامات در خصوص دانش افزایی آموزگاران بوده است.

پدرام فر گفت: با هدف ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی در سال جاری طرح تعالی مدیریت، در هشت واحد آموزشی دوره ابتدایی شهرستان کاشان اجرا می‌شود.

کار‌شناس مسوول تکنولوژی آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش منحصر به نشستن و گفتن نیست، نظام آموزشی باید با تحرک باشد و تصمیم گیری برای این امر باید با نگاهی فرامنطقه‌ای انجام شود.

«مرتضی باقری» در نشست معاونان آموزشی ادارات آموزش و پرورش شمال استان اصفهان افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، چشم اندازی برای تحول منطقی در مدت زمان ۲۰ سال بود اما در زمان اجرا، تحت تاثیر شرایط و مسایلی قرار گرفت تا چشم انداز افق ۲۰ ساله را در مدت زمان ۵ سال تمام کنند.

به گفته وی، اجرای عجولانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مشکلاتی را به کشور تحمیل کرد که هنوز فضای آموزشی دچار مشکل است به گونه‌ای که دانش آموز کلاس اول ابتدایی با شرایط خاص خود با دانش آموز کلاس ششم در یک مدرسه است.

وی اظهار داشت: هرچند که همه همکاران از جایگاه والایی برخوردار هستند اما به کارگیری نیروهای سایر مقاطع تحصیلی در دوره ابتدایی اشتباهی بود که بر نظام آموزشی تحمیل شد ولی باید تلاش کرد تا این شیوه اصلاح شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های بین المللی تیمز وپرلز در اردیبهشت سال آینده گفت: در دوره قبل، به علت اشکالات کتاب درسی و روش‌های تدریس، ایران از مجموع ده کشور شرکت کننده رتبه نهم را کسب کرد.

وی تصریح کرد: از هدف نهایی نظام آموزشی غافل شده‌ایم، باید قبل از تدریس، جدول الگوی هدفگذاری نظام آموزشی را حول محور تفکر، تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق عملی سازیم.

وی تاکید کرد: اگر دانش آموز، تفکر را یادبگیرد، آموزش‌های دینی برای او دلنشین و دلپذیر خواهد شد و در این راستا علم و عمل و اخلاق نیز حاصل خواهد شد.

باقری گفت: کیفیت بخشی مهارتهای حرفه‌ای و شغلی معلمان، توانمند سازی نیروی انسانی وکیفیت بخشی به آموزش کلاس‌های چند پایه و بررسی راهکارهای مناسب به منظور مدیریت این کلاس‌ها از جمله برنامه‌های قطب معاونان آموزشی است.

نشست معاونان آموزشی ادارات آموزش و پرورش شمال استان اصفهان شامل مناطق کاشان، نطنز، اردستان، زواره، بادرود و آران و بیدگل به مدت یک روز در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز