خبرگزاری کار ایران

دبیر کارگروه مبارزه با مواد مخدر فرمانداری کاشان؛

افراد فعال و بیکار، بیشتر در گیر مواد مخدر و اعتیاد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۴۰

قشرهایی که کار زیاد می کنند و یا افرادی که درمعرض بیکاری قراردارند، بیشتر در معرض آلوده شدن به مواد مخدر و اعتیاد قرار می گیرند

دبیر کارگروه مبارزه با مواد مخدر فرمانداری کاشان گفت: قشرهایی که کار زیاد می‌کنند و یا افرادی که درمعرض بیکاری قراردارند بیشتر در معرض آلوده شدن به مواد مخدر و اعتیاد قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «عباسعلی قپانی‌پور»، دبیر کارگروه مبارزه با مواد مخدر فرمانداری ویژه شهرستان کاشان، صبح شنبه، هفدهم آبان، در اولین همایش آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی(اعتیاد در محیط کار) که با حضور رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، کار‌شناسان اداره بهریستی، بعضی از کارفرمایان و مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان در سالن اجتماعات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان برگزار شده بود، اعتیاد را موجب فلج کردن تمام جامعه دانست و گفت: کسی که معتاد است دیگر به درد جامعه نمی‌خورد. لذا باید هرچه زودتر درمان شود.

وی پیشگیری و اطلاع رسانی را اولین اقدام در جهت جلوگیری از افراد به سمت مواد مخدر دانست و گفت: درمان بالا‌ترین و شدید‌ترین مرحله مبارزه با مواد مخدر است.

قپانی‌پور ضمن اعلام آمادگی کارگروه مبارزه با مواد مخدر فرمانداری کاشان درخصوص به کارگیری افراد معتاد درمان شده در واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان گفت: هرکس که بخواهد اعتیاد را تجربه کند، بعید است به‌راحتی بتواند خودش را در از این درد خانمان‌سوز نجات دهد. مگر اینکه در ترک اعتیاد اراده داشته باشد.

دکترجمالی، استاد گروه اعتیاد کاشان نیز برگزاری دوره‌های کلاسیک برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی(اعتیاد در محیط کار) را بهتر از برگزاری چنین دوره‌های آموزشی دانست و گفت: با توجه به اینکه هنوز تعریف ثابتی از اعتیاد در جامعه نداریم درمان قطعی برای اینگونه بیماران پیدا نکرده‌ایم.

وی اعتیاد را یک بیماری کاملا مرموز و پیشرفته دانست و گفت: متاسفانه در شهرهای مذهبی اعتیاد در کلیه سنین و جنسیت‌ها روبه پشرفت است.

وی برخلاف گفته کسانی که تصور می‌کنند با یک بارمصرف مواد مخدر، دچار انرژی کاذب می‌شوند و ترس و خجالت فرد معتاد می‌ریزد، گفت: تدوام مصرف مواد مخدر، ضمن اینکه انرژی فرد معتاد را کم می‌کند، موجب آلوده شدن جامعه می‌شود.

دکترجمالی بالا رفتن راندمان کاری در محیط کار را مستلزم عاری بودن افراد معتاد در آن محیط دانست و گفت: کارفرمایان اگر می‌خواهند راندمان کاریشان بالا برود باید بحثاعتیاد را جدی بگیرند.

وی اخراج افراد معتاد توسط کارفرمایان را به صلاح ندانست و گفت: کارفرمایان باید ضمن درمان کارگران معتاد، نقش هدایت و پیشگیری را در پیش گیرند.

وی با ابراز تاسف از افزایش روز به‌روز افراد معتاد در جامعه گفت: کارفرمایان باید به جای چکشی و مجرمانه عمل کردن نسبت به معتادان در محیط کار، نگاه هدایت و درمان روی کارگران معتاد خود داشته باشند.

وی اختصاص تایم ۲۰ دقیقه‌ای در ساعت کاری کارگران برای ورزش و مطالعه را در بالا رفتن راندمان کاری موثر دانست و گفت: ۸ ساعت کار مداوم بدون استراحت و تنوع در محیط کار نتیجه عکس می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز