خبرگزاری کار ایران

برای هشتمین سال پیاپی برگزار شد؛

همنوایی مردم کاشان باامام زمان(عج) درمقتل خوانی زیارت ناحیه مقدسه

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۰۶۷

در میان حزن و اندوه و گریه های ماتم در عصر روز عاشورا، هزاران نفر از عزاداران حسینی برای هشتمین سال پیاپی در مراسم مقتل خوانی و قرائت زیارت ناحیه مقدسه امام زمان(عج) حضور یافتند که توسط موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان در سالن شهدای بسیج این شهرستان برگزار شد.

در میان حزن و اندوه و گریه‌های ماتم در عصر روز عاشورا، هزاران نفر از عزاداران حسینی برای هشتمین سال پیاپی در مراسم مقتل خوانی و قرائت زیارت ناحیه مقدسه امام زمان(عج) حضور یافتند که توسط موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان در سالن شهدای بسیج این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان در این مراسم که باسخنرانی امام جمعه موقت کاشان، حجه الاسلام والمسلمین سیدمحمد بنی هاشمی، از اساتید حوزه علمیه و نوای حجه الاسلام مجتبی حسن‌زاده، مدیر عامل مؤسسه امیر المومنین علیه السلام کاشان، همراه بود؛ نزدیک به پنج هزار نفراز مرد و زن از کودک و نوجوان و جوان، بر غربت و مظلومیت سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا گریستند و بر سینه زدند.

مکان برگزاری مراسم در حالی مملو از جمعیت بود که عزادارن حسینی، با قرائت زیارت ناحیه مقدسه، فریاد «یا حسین» سر می‌دادند چرا که این زیارت بسیار خاص بوده و خود یکی از مقاتل معتبر به شمار می‌رود که در آن مقتل خوان و مرثیه سرا امام عصر(عج) بوده و زیارت شوندگان، امام حسین علیه السلام و شهدای دشت کربلا هستند و چه بیان مصیبتی بالا‌تر از آنکه از ناحیه امام عصر «ارواحنا له الفداء» باشد.

در بیانشان و عظمت زیارت ناحیه مقدسه گفتنی است که این زیارت، انسان را با انبیاء و کمالات‌شان آشنا کرده و صحنه کربلا و مظلومیت کربلاییان را نیز ترسیم کروده و نام مشهور و معروف این زیارت، جایگاه و صدور آن را مشخص می‌کند چرا که همهٔ دل‌ها متوجه صاحب الزمان(عج) است.

درخصوص سابقه صدور و مستند بودن این زیارت، گفتنی است که علامه مجلسی در «بحار» و سید ابن طاوس در «اقبال» و همچنین شیخ طوسی با سند‌هایشان آن را روایت کرده‌اند و همچنین این روایت به دست شیخ محمد بن غالب اصفهانی صادر شده و تعابیر والای این زیارت، حاکی از صحت صدور آن است.

لازم به ذکر است که محتوای کلی این زیارت به ۱۰ بخش تقسیم می‌شود که عبارتند از: ۱ سلام بر انبیاء(علیهم السلام) ۲. سلام بر اولیاء و اهل بیت(علیهم السلام) ۳. سلام بر عاشورائیان ۴. سلام خاص به امام حسین(علیه السلام) ۵. صفات امام حسین(علیه السلام) ۶. زمینه قیام و علت آ ن ۷. جنایات بنی امیه ۸. پیامدهای کشته شدن ۹. عزاداری جهان هستی و ۱۰. دعا و توسل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز