خبرگزاری کار ایران

امام جمعه نوش آباد؛

اولین درس از منش و سیره حضرت قاسم ابن الحسن(ع) درس ادب بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۲۸۰

اولین درس از منش و سیره حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام، درس ادب بود که باید الگوی جوانان در هر عصر و زمان باشد.

امام جمعه نوش آباد گفت: اولین درس از منش و سیره حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام، درس ادب بود که باید الگوی جوانان در هر عصر و زمان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل حجه الاسلام " سیدحسین علوی " در حسینیه شهید منتظری نوش آباد با اعلام این مطلب افزود: به اعتقاد حضرت قاسم علیه السلام، مرگ، شیرین تر از عسل است وقتی که در راه اهداف امام حسین علیه السلام و بیداری و آگاهی جامعه باشد.

به گفته وی، اصحاب عاشورایی امام حسین علیه السلام، از زندگی سیر نشده بودند بلکه برای بقای دین خدا آگاهانه جان دادند و دین خدا را حیات بخشیدند.

وی اظهار داشت: پیام حماسه حسینی، زندگی عزتمندانه و مرگ آگاهانه است پس باید برای یکدیگر دعا کنیم که با این منش زندگی کنیم و مرگمان در راه خدا باشد.

وی با اشاره به مراسم محرم تصریح کرد: سینه زدن‌های در مجلس امام حسین علیه السلام باید لبیکی باشد به ندای آن حضرت که فرمود: " من برای اصلاح امور امت جدم قیام کرده ام. "

وی تاکید کرد: مرگ، یک قاعده کلی در جهان هستی است و هیچ استثنایی ندارد و هرکس که زاده شده است، روزی باید بمیرد و جز ذات اقدس الهی، هیچ کس حیات ابدی ندارد.

وی گفت: مرگ در کلام امیرالمومنین علی علیه السلام، فوز و فیض و رستگاری است اگر آگاهانه باشد و انسان عملی از نیک اندیشی و خیرخواهی ذخیره کرده باشد.

وی بااشاره به خطبه های امام حسین علیه السلام افزود: در مکتب سیدالشهدا علیه السلام، مرگ، پلی است که انسان را از سختی و مکافات به آسایش، آزادی و آرامش می رساند و این گونه مرگ، لیاقتی است که نصیب همه کس نمی شود.

این پژوهشگر دینی تصریح کرد: انسانی که جانش و هستی اش را به منظور برپاداشتن دین خدا و اصلاح امور جامعه فدا کند، به تعبیر حضرت سیدالشهدا علیه السلام، این مرگ، عین خوشبختی و زیبایی است.

امام جمعه نوش آباد گفت: هرکس با ثروتش، یک موسسه علمی می سازد، مال و ثروتش را جاودانه کرده است و هرکس علمش را در مسیر آگاهی جامعه به کاربگیرد، علمش را مانا کرده است اما شهید با مرگ جاودانه اش، خونش را در رگهای جامعه به جریان می اندازد.

وی افزود: در آیات متعدد قرآن کریم، خداوند، وعده کرده است که خریدار جان اهل ایمان است و خدا، جان شهدا را به بهای رضایت و رضوان خود می خر د و از اینروست که عاشقان به استقبال شهادت می روند.

علوی اظهار داشت: مرگ آگاهانه اصحاب امام حسین علیه السلام در روز عاشورا، تیرگی شب را به روشنی سعادت و رضایت الهی و جاودانگی آنها پیوند زد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز