خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان در دیدار با خانواده بازماندگان سانحه هوایی؛

اگرخطایی درسانحه سقوط هواپیمای آنتونوف صورت گرفته، باید پی‌گیری شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۸۵

اینگونه حوادثدر زندگی همه انسان‌ها پیش می‌آید. مهم این است که در راه خدا باشد. لذا کسانی هم که دراین راه برای انجام ماموریت جان خود را ازدست دادند قطعا اجرشان در پیشگاه خداوند متعال حساب خواهد شد.

امام جمعه کاشان در دیدار با خانواده مصیبت زدگان سانحه هوایی هواپیمای آنتونوف(مزرعتی، شکاری) گفت: اینگونه حوادثدر زندگی همه انسان‌ها پیش می‌آید. مهم این است که در راه خدا باشد. لذا کسانی هم که دراین راه برای انجام ماموریت جان خود را ازدست دادند، قطعا اجرشان در پیشگاه خداوند متعال حساب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «آیت الله عبدالنی نمازی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در دیدار با خانواده مزرعتی و شکاری مصیبت دیدگان سانحه هوایی آنتونوف، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این سانحه هوایی، خطاب به این دو خانواده مصیبت دیده گفت: مشکلات خود را به صورت مکتوب برایم بنویسید تا با تمام قوت و قدرت از طریق مراجع قانونی پیگیری شود.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، کسانی که توسط ضد انقلاب یا در بمباران کشته شوند، عنوان شهید به آن‌ها داده می‌شود، گفت: ولی کسی که مظلومانه از دنیا برود یا سقف خانه‌اش خراب شود، خانمی که هنگام وضع حمل از دنیا برود، هرچند مردم بگویند یا نگویند شهید است. آن فرد از نظر خدا اجر شهید را دارد.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: اگر خطا و کوتاهی درسانحه سقوط هواپیمای آنتونوف صورت گرفته باشد باید از طریق مراجع قانونی پیگیری شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه همگان در مقابل مقدرات الهی باید تسلیم باشیم، گفت: اینگونه حوادثدر زندگی همه انسان‌ها پیش می‌آید. مهم این است که در راه خدا باشد، لذا کسانی هم که در این راه برای انجام ماموریت جان خود را از دست دادند قطعا اجر آن‌ها در پیشگاه خداوند متعال حساب خواهد شد.

وی براساس روایتی از امام محمد باقر(ع) کمال انسان‌ها را بر دین‌شناسی و صبر در مقابل مصیبت‌ها دانست و گفت: یکی از صفات خداوند جابریت او است. لذا انسانی که در برابر مصیبت‌ها و مشکلات و حوادثزندگی صابر باشد، خداوند نیز جبران کننده است و مزد صبر و تحمل بنده خودش را می‌دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قطعا جایگاه کشته شدگان سانحه هوایی برجسته و رفیغ است، گفت: آن طفل یک سال و نیمه به جامانده در این سانحه هم که سالم مانده و یتیم است خداوند حافظ او است.

آیت الله نمازی همچنین برخی حوادثرا جزو مقدرات خداوند دانست و گفت: در برخی از حوادثطرف حساب خدا است و انسان نیز باید در برابر مقدرات الهی تسلیم باشد، لذا حوادثدر زندگی انسان و حیات و مرگ برای همه وجود دارد. اما مهم این است هنگام حوادثزندگی، ‌ در حال انجام کار برای خدا باشیم.

به گفته وی، کار برای خدا دارای حساب و کتاب است و در پیشگاه خداوند هیچ عمل و کاری بدون حساب و کتاب باقی نمی‌ماند و خداوند پاداش عمل نیک و بد بندگانش را محاسبه می‌کند.

در ابتدای این دیدار یک ساعته خانواده(مزرعتی، شکاری) مصیبت دیدگان سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف ضمن تشریح مشکلات خواستار پیگیری و رفع آن شدند.

امیر مزرعتی و مصطفی مزرعتی دو بردار مستندساز و از مدیران مؤسسه فیلم سازی سیمانمای ماندگار کاشان به همراه خانواده خود شهربانو شوکتی، زهره شکاری و پسر خردسال خود، محمدپارسا مزرعتی، برای تهیه مستند دو قسمتی تلویزیونی «دیار ماندگار» در طبس، ۹ صبح روز یکشنبه، ۱۹ مرداد، با هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ از فرودگاه مهرآباد تهران عازم طبس شدند اما هواپیمای حامل آنان دقایقی پس از صعود دچار نقص فنی شد و حین بازگشت به باند فرودگاه و پرواز در ارتفاع پایین تعادل خود را از دست داد و ضمن برخورد با برخی موانع و جدا شدن دم و بال هواپیما، در ‌‌نهایت در خیابان مینا شهرک آزادی تهران سقوط کرد و چند ثانیه بعد منفجر شد و در آتش سوخت در این حادثه مصطفی و همسرش زهره شکاری تسلیم مرگ شدند اما فرزند خردسال آنان محمد پارسا و امیرمزرعتی و همسرش شهربانو شوکتی از این حادثه جان به در بردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز