خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار و فرماندارکاشان؛

تغییرات درتونل گلاب، دلیل عدم تکمیل این پروژه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۳۸

باید اذعان کرد پروژه انتقال آب زاینده رود به کاشان تنها پروژه ای است که در اواخر دولت خاتمی افتتاح شد و طی دو دولت گذشته هیچ پیشرفتی تاکنون نداشته است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان گفت: باید اذعان کرد پروژه انتقال آب زاینده رود به کاشان تنها پروژه ای است که در اواخر دولت خاتمی افتتاح شد و طی دو دولت گذشته هیچ پیشرفتی تاکنون نداشته است.

با گذشت بیش از ۸ سال از اجرای پروژ انتقال آب زاینده رود به کاشان هنوز این پروزه تکمیل نشده است.

«ابوالفضل صدرائیه» معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان در حاشیه دیدار مدیرعامل سازمان آبفای کشور از پروژ های آبرسانی کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، ضمن انتقاد شدید نسبت به عدم تحقق وعده داده شده در انتقال ۱۱۰۰ لیتر آب زاینده رود به شهرستان کاشان با گذشت بیش از ۸ سال از افتتاح این پروژه گفت: تامین انتقال آب زاینده رود به شهرستان کاشان مهمترین مشکل حوزه آب شهری کاشان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تکمیل پروژه انتقاب آب زاینده رود علیرغم افق طرحی هم در این پروژه پیش بینی شده بود هنوز تکمیل نشده است. گفت: باید اذعان کرد پروژه انتقال آب زاینده رود به کاشان تنها پروژه ای است که در اواخر دولت خاتمی افتتاح شد و طی دو دولت گذشته(۹ سال) هیچ پیشرفتی تاکنون نداشته است. ضمن اینکه زمانهایی داشتیم که هجم آب هم به نصف کاهش پیدا کرده است.

تغییرات درتونل گلاب و مطابق نبودن این تغییرات با طرح انتقال آب زاینده رود به کاشان دلیل عدم تکمیل این پروژه است

صدرائیه تغییرات در تونل گلاب و مطابق نبودن این تغییرات با طرح انتقال آب زاینده رود به کاشان را یکی ازدلایل عدم تکمیل این پروژه دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان کاشان درحوزه مصرف آب شرب با مشکل جدی روبرو است ازمسئولین وزارت نیرو و آبفای منطقه اصفهان در دولت تدبیر و امید انتظارداریم هرچه زودترنسبت به اتمام این پروژه تمهیدات ویژه ای را بکار گیرند.

شهرستان کاشان برعکس کل کشور با مشکل آب شرب روبرو است

وی تصریح کرد: هرچند در کل کشور مشکل کم آبی درحوزه کشاورزی است ولی در کاشان و آران و بیدگل برعکس کل کشور نگاه و صحبت از تامین آب شرب مردم را داریم نه درمباحثکشاورزی.

با گذشت ۷ سال هنوز مجتمع آبرسانی روستاهای خنب، دره، جزه، جوشقان استرک و مشهداردهال تکمیل نشده است.

معاون استاندار و فرماندار کاشان، شرایط حاکم خشکسالی در اکثر روستاهای کاشان را غیر قابل تحمل و مشکل ساز دانست و گفت: با توجه به شرایط خشکسالی که براکثر روستاهای کاشان حاکم است و قبلا تامین آب از طریق قنوات و چشمه ها تامین می شد و درحال حاضر اکثر قنوات روستاها خشک و یا کم آب شده اند این روستاها دچار کمبود شدید آب شده اند، لذا امروز که درخدمت جانباز مدیرعامل محترم آبفای کشور در کاشان هستیم امیدواریم با توجه به بودجه متمرکزی که امسال مجلس شورای اسلامی برای تکمیل شدن مجتمع های آبرسانی روستاها گذاشته می شود با کمک تیمسار منصوری در مجلس در راستای هرچه بیشتر کسب کردن اعتبارات برای تکمیل پروژه های آبرسانی روستاهای خنب، دره جزه، جوشقان استرک و مشهداردهال کاشان نیز اقدامات لازم به عمل آید.

فرماندار کاشان از سه مجتمع آبرسانی به روستاهای خنب، دره، جزه، جوشقان استرک و مشهد اردهال که بخش زیادی از روستاهای کاشان را تخت پوشش قرار خواهد داد نام برد و گفت: با توجه به اینکه حدود ۷ سال ازعمر این پروژ ها می گذرد انتظار داریم با کمک عزیزان در وزارت نیرو و آبفای کشور هرچه زودتر این سه مجتمع آبرسانی در روستاهای کاشان تکمیل و به بهره برداری برسد.

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل آبفای کشور به اتفاق مهندس قانع معاون آبفای کشور، منصوری، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، صدرائیه، فرماندار کاشان، اسدی مدیرعامل آبفای کاشان پس از بازدید از تاسیسات آب و فاضلاب شهرستان کاشان مشکلات آبرسانی به روستاهای کاشان را مورد برسی قرارداد و سپس به اتفاق هیئت همراه با حضور در شهرستانهای نطنز و بادرود از مسکن مهر و تصفیه خانه امامزاده آقاعلی عباس(ع)، طرح انتقال آب شرب چشمه کنگران به قهرود، شبکه آب و فاضلاب شهر جوشقان قالی و نیز تامین اعتبار برای پروژه های در دست اجرا به این مناطق سفر کرد..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز