خبرگزاری کار ایران

در سمینار سالمندی عنوان شد:

سالمندی یکی از موفقیت‌های بهداشتی است.

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۰۵

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، سالمندی و افزایش امید به زندگی در جامعه را یک موفقیت بهداشتی و وجود سالمندان را نعمتی از نعمات بی‌شمار پروردگار دانست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، سالمندی و افزایش امید به زندگی در جامعه را یک موفقیت بهداشتی و وجود سالمندان را نعمتی از نعمات بیشمار پروردگار دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، دکتر سید علیرضا مروجی، در سمینار دو روزه طب و بهداشت سالمندان در دانشگاه با اشاره به افزایش طول عمر انسانها و اضافه شدن جمعیت سالمندان در قرن ۲۱ گفت: سالخوردگی جمعیت، پدیده ای است که برخی از جوامع بشری با آن روبرو شده و یا خواهند شد.

وی افزود: این پدیده ناشی از بهبود شرایط بهداشتی است که از یک طرف منجر به کاهش مرگ به ویژه مرگ و میر کودکان و نهایتاً افزایش امید به زندگی شده و از سوی دیگر با اعمال سیاست کنترل موالید باعثافزایش درصد سالخوردگان به کل جمعیت شده است.

وی، با اشاره به جمعیت۵۸۰ میلیون نفری سالمندان جهان در سال ۱۹۹۹ میلادی تصریح کرد: پیش بینی می شود از سال ۱۹۵۰ تا سال ۲۰۲۰ جمعیت ۶۰ سال و بالاتر در جهان ۷۵ درصد افزایش یابد.

دکتر مروجی، جمعیت کنونی سالمندان در جهان(۶۰ سال و بالاتر) را حدود ۵۹۰ میلیون نفر اعلام کرد و افزود: ۶۰درصد از این جمعیت در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه جمعیت ۶۰ سال و بالاتر جهان تقریباً با جمعیت کودکان زیر ۵ سال برابری می کند اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال ۲۰۵۰ جمعیت سالمندان چندین برابر جمعیت کودکان زیر ۵ سال شود و در واقع جمعیت سالمند در جهان بیش از جمعیت کودکان زیر ۱۵ سال خواهد شد.

دکتر مروجی، با اشاره به اینکه افزایش جمعیت سالمند، بیماری های مزمن و ناتوانی ها و معلولیت ها را افزایش می دهد، ادامه داد: بیماری های مزمن و ناتوانی ها در کشورهای توسعه یافته با اجرای برنامه های پیشگیری و توجه به ارتقا سلامت کاهش یافته است.

وی یادآور شد: پیر شدن جمعیت در کشورهای در حال توسعه با شیوع بالای احتمالی عوامل خطر برای بیماری های مزمن و معلولیت ها روبروست که با مداخلات پیشگیرانه و ارتقا سطح سلامت می توان آن را بهبود بخشید.

سمینار دو روزه طب و بهداشت سالمندان در دانشگاه به همت دفتر آموزش مداوم و با امتیاز بازآموزی در سالن اجتماعات دکتر محمد قریب برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز