خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه کاشان؛

تربیت دانشجویان پایبند به مبانی عقلی و علمی رمز ارتقاء فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۸۳

در راستای ارتقاء فرهنگ، ما در دانشگاه وظیفه داریم دانشجویان را به گونه‌ای تربیت کنیم که هم پایبند به مبانی عقلی باشند و هم ایمان، اخلاق و علم را بیاموزند و عامل به آنها باشند.

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: در راستای ارتقاء فرهنگ، ما در دانشگاه وظیفه داریم دانشجویان را به گونه‌ای تربیت کنیم که هم پایبند به مبانی عقلی باشند و هم ایمان، اخلاق و علم را بیاموزند و عامل به آن‌ها باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، دکتر عباس زراعت در جمع مردم کاشان به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرهنگ عامل شکل دهنده به ذهن و رفتار عمومی و جهت بخش و تاثیر گذار در عرصه تصمیات کلان کشور است اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی نیز نظام ارزشی حاکم بر فرهنگ کشور باید بر تعقل، ایمان، اخلاق، علم و عمل استوار باشد.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم در دانشگاه به این نظام ارزشی برسیم به الگو و ساختار نیاز است.

سرپرست دانشگاه کاشان، معاونت فرهنگی، دفتر نهاد رهبری و تشکل‌های فرهنگی را ساختار نظام ارزشی دانست و افزود: در باب الگو برای اجرا نیز اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی وجود دارد که مبنای فعالیت هاست.

وی به چهار شاخص حضرت امام خمینی(ره)، همراهی تهذیب و تعلیم، حاکمیت نگرش توحیدی، استقلال فکری و کارآمدی برای دانشگاه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز پرداختن به تهذیب نفس، حاکمیت بنیان‌های اخلاقی و ارزشمندی علم را برای دانشگاه اسلامی حایز اهمیت می‌دانند و اینکه دانشجو در محیط دانشگاه بایستی صبور و قانع، مایل به کار و تحقیقات، عقل او بر احساسش مقدم باشد و اهل انصاف، وقت‌شناسی، اغماض، کارجمعی و وجدان کاری باشد را تاکید کرده‌اند.

دکتر زراعت به انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: این کانون‌ها در طول سال تحصیلی برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله برگزاری کلاس‌های اخلاقی، برپایی محافل و مسابقات قرآنی دوره آموزش قواعد صوت و لحن طرح مطالعاتی نهج البلاغه حلقه‌های معرفت تفسیر قرآن و نشست‌های علمی و فرهنگی و دینی برگزار می‌کنند.

سرپرست دانشگاه کاشان تعامل مردم با دانشگاه برای توسعه علمی حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: توسعه فضاهای آموزشی و کمک آموزشی دانشگاه مرهون مشارکت مردم و خیرین است که دانشگاه را همیاری می‌کنند.

وی به تشکیل بنیاد نخبگان سعیدی، بنیاد کتاب مطهر و صندوق فاطمه الزهرا(س) و ساخت چندین مجموعه خوابگاهی و دانشکده اشاره کرد و افزود: هدف دانشگاه تعامل با مدیریت شهری، تشکیل شورای پژوهش و فن آوری، کمک به مدیریت شهری و علمی کردن فعالیت هاست.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان با ایجاد رصدخانه بین المللی و ایجاد پژوهشکده و شرکت‌های دانش بنیان و آی سی تی پی در سطح ملی و بین المللی معرفی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز