خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان؛

هزینه کردن صدها هزارتومان دریک جشن عروسی شایسته نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۹۶۴

درحالی که می‌توان با پنج ویا ده میلیون تومان زوج جوانی را به خانه بخت فرستاد جای تاسف است که در شهردارالمومنین کاشان صد‌ها هزارتومان برای یک جشن عروسی هزینه شود.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: درحالی که می‌توان با پنج و یا ده میلیون تومان زوج جوانی را به خانه بخت فرستاد جای تاسف است که در شهردارالمومنین کاشان صد‌ها هزارتومان برای یک جشن عروسی هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «حجت الاسلام اکبر فلاح»، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، در جلسه مشارکت‌های مردمی بهزیستی کاشان که با حضورخیران، معتمدین، تعدادی از روسای ادارات، نهادهای دولتی، معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان در سالن اجتماعات این اداره برگزارشده بود، ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت و پرسنل بهزیستی کاشان در رفع مشکلات مددجویان، به سخنان پیامبر اکرم(ص) در برآوردن حاجات مومنان اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود هرکس حاجت یک مومن را بر آورده کند مانند کسی است که عمری را به عبادت گذرانده است.

رئیس دفترنماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با انتقاد شدید از بعضی خانواده‌های کاشانی در ریخت و پاش‌های اضافی در مراسم‌های جشن و عروسی و اینکه خانواده‌ای در کاشان برای یک جشن عروسی آن هم در یک شب، صد‌ها هزار تومان هزینه کرده است، گفت: در حالی که می‌توان با پنج و یا ده میلیون تومان زوج جوانی را به خانه بخت فرستاد، جای تاسف است که در شهر دارالمومنین کاشان صد‌ها هزارتومان برای یک جشن عروسی هزینه شود.

وی با بیان اینکه حتما اینگونه خانواده‌ها اطلاع ندارند که زوج‌های جوانی در کاشان به علت نداشتن توان مالی جهت رفتن به خانه بخت زندگی‌شان متزلزل می‌شود، گفت: برای از بین بردن اینگونه عادت‌های ناپسند و ریخت و پاش‌های زیاد جامعه باید با بصیرت شود، انسان‌ها دردمند شوند و ذهنیت‌ها درجامعه تغییر پیدا کند.

حجت الاسلام فلاح ثروتمندان بی‌درد را افراد بی‌دین در جامعه دانست و گفت: اگر ثروتمند با درد در جامعه داشته باشیم که به فکر مستمندان باشند قطعا مشکلات آنجامعه کاهش پیدا خواهد کرد.

وی رفع مشکلات خانواده‌های مستمند در زمینه‌های مختلف را مستلزم کمک خیرین دانست و گفت: گاهی خانواده‌های زیادی که اهل نماز و با تقوا هستند وقتی برای رفع مشکلاشان به دفتر آیت الله نمازی مراجعه می‌کنند انسان را ناراحت و متاثر می‌کنند، لذا رفع مشکل اینگونه خانواده‌ها تنها با کمک خیرین قابل حل است.

وی تصریح کرد: صرف گفتن اینکه پیرو اهل بیت هستیم و به نیازمندان کمک نکنیم کفایت نمی‌کند بلکه درعمل نیز باید ثابت کنیم که پیرو اءمه اطهار(ع) هستیم.

با حضور خیرین، معتمدین، صاحبان صنایع، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، بعضی از مسئولین ادارات، معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان اولین جلسه مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان کاشان در سال جدید به منظور بحثو بررسی پیرامون مشکلات مددجویان درسالن کنفرانس این اداره برگزارشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز