خبرگزاری کار ایران

شهردار نوش آباد؛

کمیته احیا و حفظ آب انبارهای نوش آباد تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۸۸۱

با هدف ترویج فرهنگ مصرف آگاهانه و صرفه جویی شهروندان در استفاده از آب، کمیته احیا و حفظ آب انبارهای نوش‌آباد تشکیل می‌شود.

شهردار نوش آباد گفت: با هدف ترویج فرهنگ مصرف آگاهانه و صرفه جویی شهروندان در استفاده از آب، کمیته احیا و حفظ آب انبارهای نوش آباد تشکیل می‌شود.

«علی اصغر شقایقی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران وبیدگل با اعلام این مطلب افزود: کمبود آب، مشکل امروز نیست، بلکه از دیرباز کمبود آب و ضرورت حفظ و مصرف بهینه آن بخشی از فرهنگ مردم ایران به ویژه ساکنان کویر بوده است که در سال‌های اخیر، مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

به گفته وی، دسترسی آسان به آب سالم موجب شده است که شهروندان نسبت به هزینه‌های گزاف تامین آب و محدود منابع آبی در کشوری مثل ایران بی‌توجه شده و در مصرف آن زیاده روی و اسراف کنند.

وی اظهار داشت: کمیته احیا و حفظ آب انبارهای نوش آباد، با مشارکت کمیته سقایت کاشان و با نظارت پایگاه پژوهشی میراثفرهنگی نوش آباد، با حضور نمایندگانی از اداره‌های اوقاف، دادگستری، آب و فاضلاب، میراثفرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی، شورای اسلامی و شهرداری نوش آباد تشکیل شده است.

شهردار نوش آباد گفت: در دوران گذشته هشت آب انبار در این شهر مورد استفاده بوده است که دو آب انبار چاله سی و میدان امام حسین علیه السلام، به عنوان ورودی‌های شهرزیر زمینی نوش آباد، مورد بازدید گردشگران قرار گرفته است، دو آب انبار پیش از این تخریب شده است و آب انبارهای دربریگ، مسجد جامع و حسینیه ابوالفضلی بدون استفاده باقی مانده است که باید بازسازی و احیا شود.

شقایقی افزود: اولین نشست این کمیته، با حضور «مسعود عطار‌ها» مدیر سابق هماهنگ کننده برنامه‌های کوچک دفتر عمران سازمان ملل متحد در محل شورای اسلامی شهر نوش آباد تشکیل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز