خبرگزاری کار ایران

آیت الله نمازی در دیدار با مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی؛

گرفتن و نصب مسئولیت برای بندگان صالح یک امتحان الهی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۷۲

آنهایی که صادقانه و خالصانه کار می‌کنند اگر پستی از آنها گرفته شود، هیچ موقع گلایه نمی‌کنند و اگر پستی را هم بدهند، خیلی خوشحال نیستند.

آیت الله عبدالنبی نمازی پیش ازظهر امروز در دیدار با مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان و مدیران سابق و جدید اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان گفت: برگزاری مراسم های تودیع و معارفه و فراز و نشیب های مدیریتی یک امتحان و آزمایش الهی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، وی با بیان اینکه افراد صالح هیچ موقع به صندلی ریاست نگاه کاسب کارانه نمی‌کنند، گفت: گرفتن مسؤولیت و منصب یک امتحان و آزمون برای مدیران است که آیا خواهند توانست از عهده مسؤولیت و امانت الهی که بر عهده آنان گذاشته می شود پاسداری کنند و یا اینکه به منصبی‌که در اختیارگرفته است نگاه کاسب کارانه خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری اظهارداشت: افراد خالص و موحّد از این که مسؤولیتی به آنها سپرده شود خیلی خوشحال نیستند چرا که می دانند منصبی که به آنها داده شده است قبلا در اختیار افراد دیگر بوده و آنها را خلع سلاح کرده و به او سپرده اند و این روند، سیر الهی است تا خداوند ما را امتحان کند.

آیت الله نمازی با اشاره به این که خداوند بندگانش را با مسؤولیت هایی که به آنها می دهد توان آنها را در گرفتن مسؤولیت در نظام توحیدی مورد سنجش قرارمی دهد. گفت: بندگان صالح خدا از گرفتن مسئولیت خوشحال نمی شوند بلکه از این که بار مسؤولیتی از دوش آنها برداشته شود خوشحال می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: زمانی که خبرگان رهبری رای به آیت الله خامنه ای داد و مسؤولیت رهبری انقلاب را بر دوش معظم له گذاشت اشک از چشمان ایشان جاری شد و گفت این مسؤولیت سنگینی است که بر عهده ام قرارداده شد.

آیت الله نمازی یادآور شد: مومن کسی است که وقتی مسؤولیتی برعهده اش گذاشته می شود نگران می شود که آیا خواهد توانست از عهده امانت شهدا برآمده و بتواند رضایت خداوند را کسب کند ضمن این که اگر مسؤولیتی از او گرفته شود خوشحال می شود که این بار امانت از دوش او برداشته شده است.

وی افزود: در این جابجایی ها و فراز و نشیب ها ظرفیت و گنجایش افراد مشخص می شود که تفکر او نسبت به مسائل موحدانه و یا دنیا طلبی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: به جای تفکر مادیات در مسؤولیت ها باید تفکر توحیدی حاکم باشد و زمانی که مسؤولیتی برعهده افراد گذاشته شد از خداوند بخواهند او را در مسؤولیتی‌که بر عهده گرفته‌کمک کند و اگر مسؤولیتی از او گرفته شود باز هم شکرگذار باشد که بار مسؤولیت را از دوش او برداشته اند.

آیت الله نمازی درادامه از تفرقه و اختلاف به عنوان سمی مهلک برای امنیت و آرامش کشور نام برد و افزود: امروز زمان کار، تلاش، بهره وری و صفا و صمیمیت است نه زمان انتقام از یکدیگر لذا باید سعی کنید از تمام ظرفیت های که در اختیار دارید برای آموزش های فنی و حرفه ای و ایجاد اشتغال جوانان بهره برداری کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر تبیین فرهنگ کار در کشور گفت: متأسفانه بر اساس آمارارائه شده کشور ایران در استفاده از زمان کار با سایرکشورهای دنیا فاصله زیادی داریم.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که امروز زمان جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی و مدیریت جهادی است اظهارامیدواری کرد از حداقل ساعت کار درایران حداکثر بهره برداری را برای تولید و رسیدن به خودکفایی و تبیین اقتصاد مقاومتی درکشورداشته باشیم.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای رمضانی رئیس جدید اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی خطاب به ایشان گفت: امیدوارم با بهره گیری از تجربیان مدیران قبلی و مشاوران با تجربه غفلت نکنی چون بشر هرچه آگاهی و علم وتجربه هم داشته باشد باز نباید از تجربه دیگران لی بهره باشد.

امام جمعه کاشان با تاکید براینکه اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان باید با برگزاری گردهمایی از تجربیات مدیران موفق درجهت رشد وشکوفایی کشور استفاده کند گفت: با توجه به اینکه کشورمان در شرایط حساس واستثنایی قرار دارد دامن ردن به اختلافات برای کشورمان سم است.

در مراسمی که امروز در محل سالن اجتماعات اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کاشان با حضور مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان، معاون استاندار و فرماندار کاشان، مدیران واحدهای تولیدی و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان کاشان برگزار شد غلامعلی قادری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کاشان از خدمات محمد باغبانی مدیر سابق این اداره تجلیل و حسن رمضانی را به عنوان سرپرست جدید اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز