خبرگزاری کار ایران

با حضور خیرین، والدین کودکان اوتیسم و معاون اداره بهزیستی کاشان؛

جلسه تشکیل انجمن بیماران اوتیسم در خانه نگین کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۶۸۷

عصر جمعه، سوم مرداد، با حضور جمعی از خیرین، مدیر عامل انجمن خیرین مدرسه ساز، رئیس ستاد توسعه دانشگاه کاشان، کارشناس سیاسی فرمانداری کاشان، والدین کودکان اوتیسم، معاون و کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان کاشان جلسه تشکیل انجمن بیماران مبتلا به اوتیسم درخانه نگین کاشان بر گزارشد.

عصر جمعه، سوم مرداد، با حضور جمعی از خیرین، مدیر عامل انجمن خیرین مدرسه ساز، رئیس ستاد توسعه دانشگاه کاشان، کارشناس سیاسی فرمانداری کاشان، والدین کودکان اوتیسم، معاون و کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان کاشان جلسه تشکیل انجمن بیماران مبتلا به اوتیسم در خانه نگین کاشان بر گزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «خانم خیامی» یکی از دست اندرکاران و آشنایان به بیماری اوتیسم در شهرستان کاشان، ضمن برشمردن علایم بیماری اوتیسم گفت: برای شناسایی هرچه بیشتر این بیماری نیاز به یک مرکز جامع اوتیسم در شهرستان کاشان داریم.

وی با اشاره به اینکه به خاطر وجود فقر فرهنگی و اجتماعی رسیدگی به بیماران اوتیسم در مدارس غیر استثنایی کار ساده‌ای نیست گفت: کودکان اوتیسم نیار به فضای فیزیکی، امکانات تخصصی و آموزشی مناسب جهت کاردرمانی و گفتار درمانی دارند.

وی با بیان اینکه نگهداری بچه های اوتیسم در منازل، مشکلات آنها را چندین برابر می کند، گفت: بیماران اوتیسم نیاز به کارشناس، تیم متخصص، همفکری و همیاری آن هم براساس یک برنامه ریزی جامع است.

خانم خیامی تشکیل انجمن اتوبسم به منظور هم افزایی فکری جهت عزتمند شدن خانواده های اوتیسم در شهرستان کاشان را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه هنوز آمار دقیقی از بیمازان اوتیسم در کاشان نداریم، تشکیل این انجمن با همکاری خیرین، خانواده ها و اداره بهزیستی کاشان خواهد توانست نسبت به شناسایی بیشتر کودکان اوتیسم و رفع مشکلات آنها موثر باشد.

این کارشناس آگاه به مسائل بیماری اوتیسم در کاشان افزایش روز بروز مبتلایان به بیماری اوتیسم نسبت به سایر معلولیت‌ها در شهرستان کاشان در مقایسه با سایر شهرستان‌های دیگر کشور را به خاطر افزایش زندگی صنعتی گوشزد کرد و خواستار همکاری کلیه ارگان‌های دولتی، متخصصین و خیرین در تاسیس یک مرکز تخصصی، آموزشی و توانبخشی شبانه روزی به منظور توانمند سازی خانواده های اوتیسم در کاشان شد.

وی افزود: ایجاد فضای تفریحی، مرکز تخصصی، آموزشی و انجمن بیماران اوتیسم با همکاری شهرداری، خیرین و دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای بیماران اوتیسم ضروری است.

درادامه این نشست «حمامی» از کار‌شناسان با سابقه بچه‌های استثنایی با بیان اینکه بیماری اوتیسم بیشتر درخانواد‌های با کلاس یافت می‌شود. گفت: با توجه به اینکه از نظرکودکان اوتیسم و استثنایی درکاشان نسبت به سایر شهر‌های کشور خیلی جلو هستیم نیاز به پشتوانه مالی داریم.

وی با بیان اینکه بچه های اوتیسم لحظه ای بدون همراه و والدین نمی توانند باشند. گفت: به دلیل شرایط خاصی که بچه های اوتیسم دارند اداره بهریستی می تواند با برنامه ریزی و حمایت خدمات ویژه ای را ارائه کند.

در ادامه ثنایی، معاون اداره بهریستی شهرستان کاشان، ضمن اعلام آمادگی هر گونه خدمات در چارچوب دستورالعمل های اداره بهزیستی کشور گفت: با توجه به اینکه بیماران اوتیسم نیاز به یک مرکز تخصصی وسیع دارند براساس دستورالعمل علیرغم اینکه تشکیل انجمن اوتیسم در فراخوان بهزیستی شهرستان کاشان نبود ما این آمادگی را داریم که مجوز و موافقت اصولی تاسیس انجمن بیماران اوتیسم کاشان را از استان اصفهان بگیریم.

وی تصریح کرد: اداره بهزیستی کاشان آمادگی دارد همانند قبل جلسه تخصصی با حضور گروه پزشکی متخصص به منظور آگاه سازی سایر خانواده های اوتیسم را برگزار کند.

حاج محمد کتابچی، رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز و نماینده خیرین شهرستان کاشان، نیز از آمادگی تاسیس انجمن و رسیدگی به بیماران اوتیسم خبرداد و گفت: پس از تشکیل انجمن بیماران اوتیسم در کاشان این آمادگی را داریم، ضمن کمک های مالی، مکان فیریکی بیماران اوتیسم کاشان را در ساختمان تازه تاسیس کاشانه مهر کاشان در اختیارشان قزار دهیم.

علی محمد الماسی، مدیرعامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان، در پایان با بیان اینکه متاسفانه درارتباط با بیماران اوتیسم درکشورمان کم کار شده است. گفت: بیماران اوتیسم دانش آموزانی هستند که به علت ارتباطات اجتماعی، ذهنی پناهی ندارند.

الماسی با تاکید براینکه به علت افزایش بیماری اوتیسم در شهرستان کاشان تاسیس مکانی برای رسیدگی به اینگونه بیماران بسیار ضروری است. گفت: اگر بتوانیم با کمک خیرین در کاشان هرچه زود‌تر مکانی ساخته شود کاری خدا پسندانه خواهد بود.

در پایان این نشست پس از ارائه نقطه نظرات، حاضرین و حانواده‌های اوتیسم با تاسیس انجمن بیماری اوتیسم، ایجاد یک مرکز مجهز برای نگهداری و درمان بیماری اوتیسم در شهرستان کاشان را ضروری دانستند و حاج محمد کتابچی، نماینده خیرین شهرستان کاشان، آمادگی در اختیار گذاردن چنین مرکزی را در ساختمان جدید الحداثکاشانه مهر کاشان اعلام نمودند و همگی پس از اقامه نماز جماعت در مراسم ضیافت افطاری شرکت کردند.

با توجه به اینکه به علت گسترده شدن صنعت روز به‌روز، آمار مبتلایان به بیماری اوتیسم افزایش می یابد و اختلال در زمینه‌های ارتباط اجتماعی، ذهنی و عقب افتادگی از مهم‌ترین علایم این بیماری است، لذا با توجه به اینکه بیماری اوتیسم در شهرستان کاشان نیز نسبت به سابیر شهرستان‌های کشور بیشتر است به طوری که در حال حاضر بیش از ۵۰ بیمار اوتیسم درشهرستان کاشان شناسایی شده است و بیماران اوتیسم دانش آموزانی هستند که به علت ارتباطات اجتماعی، ذهنی پناهی ندارند، کمک خیرین کاشانی می تواند بهترین راهکار برای رسیدگی به اینگونه بیماران در این شهرستان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز