خبرگزاری کار ایران

مشاور فرهنگی شهردار کاشان:

کاشان پایلوت مهندسی فرهنگی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۹۲۱

کاشان به واسطه قابلیت بالا و پیشینه­ کهن فرهنگی می‌تواند به عنوان پایلوت مهندسی فرهنگی کشور قرار گیرد.

مشاور فرهنگی شهردار کاشان گفت: کاشان به واسطه قابلیت بالا و پیشینه­ی کهن فرهنگی می تواند به عنوان پایلوت مهندسی فرهنگی کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «حجت الاسلام حسین زکریای عزیزی» در حاشیه نشست فرهنگی با مدیرعامل و تعدادی از مدیران شهرداری کاشان و سازمان رفاهی تفریحی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: کاشان پتانسیل فوق العاده‌ای در زمینه فرهنگی، هنری و علمی و بسترهای مناسب و پویا در این زمینه دارد.

وی با تأکید بر شناسایی این ظرفیت ها در سطح ملی افزود: تدوین برنامه عملیاتی منسجم و متمرکز با هدف های مشخص برای تحقق این مهم ضروری است.

به گفته وی، فرهنگ مقوله ای است که اهمیت آن از نظر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری در کنار واژه اقتصاد بر همگان کاملاً مبرهن و آشکار است.

مشاور فرهنگی شهردار کاشان، نگاه مقام عظمای ولایت در بکار گیری واژه فرهنگ همراه با اقتصاد را تاکید کرد و گفت: این مطلب نشان می دهد که اگر فرهنگ از اقتصاد بالاتر نباشد پائین تر نیست بلکه هم‌طراز با آن است.

حجت الاسلام زکریای عزیزی، با تأکید بر این کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی که " فرهنگ چیزی است که جانم را برای آن فدا می کنم " افزود: کاربردی کردن برنامه های فرهنگی در کاشان با توجه به تاریخچه کهن و تاریخی این شهر در مقایسه با شهرهای دیگر کشور، از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی چاپ اولین دو هفته نامه­ " ثریا " حدود ۱۰۸ سال پیش در کاشان را یکی از مصداق های پیشینه فرهنگی در این شهرستان را یادآور شد و گفت: نگاه مردم این شهر از قدیم الایام فرهنگی و بستر پویایی برای اجرای کارهای فرهنگی بوده است.

به گفته وی، سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان نیز یکی از مراکزی است که با اجرای فعالیت های متنوع و خوب فرهنگی کارهای ارزشمندی را در این حوزه انجام داده است.

این مسئول فرهنگی، انتظار و توقع متفاوت اجرای فعالیت های فرهنگی در کاشان نسبت به سایر نقاط کشور را خاطر نشان کرد و افزود: اجرای تمام این فعالیت ها متناسب با شأن و منزلت مردم دارالمومنین کاشان ضروری است.

حجت الاسلام زکریای عزیزی در ادامه، اجرای فعالیت های فرهنگی در این شهرستان را متناسب با تاریخ و مفاخر ارزشمند علمی، ادبی، هنری و مذهبی آن در سطح ملی دانست و گفت: محتشم کاشانی، فیض کاشانی ونراقیین تعدادی از این علمای برجسته، نام آور و افتخار این دیار کهن هستند.

وی استفاده از این پتانسیل قوی و پرمحتوای کاشان را فرصت ویژه ای برای فعالیت و همکاری مراکز فرهنگی این شهر با سایر نقاط کشور عنوان کرد و اظهار داشت: حضور آیت اله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز کاشان، را یکی از این ظرفیت های مهم و ارزشمند است که مراکز فرهنگی بایستی استفاده لازم از محضر این عالم برجسته برای اجرای کارهای فرهنگی داشته باشند.

به گفته وی، کاشان می تواند مرجع فرهنگی کشور و صادرکننده فرهنگ فرهنگ اسلامی این کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز