خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه علمیه کاشان در دیدار با روحانیون کاشان؛

جامعه امروز به بیماری‌های فراوان اخلاقی مبتلا شده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۴۰۷

دورویی، نفاق، تعدی به حقوق دیگران به عنوان یک بیماری ویروسی در جامعه شیوع پیداکرده است، لذا با توجه به اینکه جامعه به بیماری‌های فراوان اخلاقی مبتلا شده بیش از هرچیز نیازمند مبنای فکری و اسلامی اصیل اسلامی است.

آیت الله میر سید محمد یثربی، رئیس حوزه علمیه کاشان،. گفت: دوریوی، نفاق، تعدی به حقوق دیگران به عنوان یک بیماری ویروسی در جامعه شیوع پیداکرده است، لذا با توجه به اینکه جامعه به بیماری‌های فراوان اخلاقی مبتلا شده بیش از هرچیز نیازمند مبنای فکری و اسلامی اصیل اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، آیت الله میر سید محمد یثربی، سه شنبه، هفدهم تیرماه، در ضیافت افطار مبلغین و روحانیون شهرستان کاشان با اشاره به مبنای فکری پیامبراکرم(ص) که هیچ موقع در مقام انتقام جویی نبوده است. گفت: رافت، مهربانی و خدمتگزاری به انسان‌ها از مهم‌ترین خصایص پیامبر اکرم(ص) بوده است.

وی توجه به مبنای اصیل فکری و اسلامی را از مهم‌ترین ضروریات جامعه امروزی عنوان کرد و گفت: جامعه امروز ما بیش از هرچیز نیازمند نشر معارف اسلامی همراه با دوری جستن از شائبه‌ها و اضافه گویی‌ها است.

وی گروه‌های داعش و النصره را مولود نا‌فهمی دین و یک گروه تروریستی دانست و گفت: حاکمان مردم یا باید مبعوثاهل بیت باشند با اینکه مورد قبول عموم مردم باشند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از حضور پرشکوه مردم دارالمومنین شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل و شهرهای مجاور در مراسم سالگرد آیت الله سید مهدی یثربی. گفت: جامعه باید بصیرت پیدا کند که یک آخوند چطور زندگی کرده که بعد ازگدشت چند سال بنا بر نظر خبرگزاری‌ها بیش از ۴۰ هزار نفر در سالگرد ارتحالش حضور پیدا می‌کنند.

این استاد حوزه‌های علمیه قم و کاشان با اشاره به اینکه ظلم برائت دارد و دینی با قیمت است که در جامعه جاذبه ایجاد کند. گفت: دوریی، نفاق، تعدی به حقوق دیگران به عنوان یک بیماری ویروسی در جامعه شیوع پیداکرده است، لذا با توجه به اینکه جامعه به بیماری‌های فراوان اخلاقی مبتلا شده بیش از هرچیز نیازمند مبنای فکری و اسلامی اصیل اسلامی است.

وی تصریح کرد: قطعا تحقق وعده الهی با طی کردن مسیر درست از آن اهل بیت است.

در ضیافت افطار شب گذشته آیت الله میر سید محمد یثربی با روحانیون و مبلغان دینی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه کاشان، تعدادی از صنعتگران، اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز