خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش کاشان:

آیین تجلیل از دانش آموزان برگزیده جشنواره جابر بن حیان در کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۷۸۸

توسعه و پیشرفت کشورها در گرو نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در بین دانش آموزان و دانشجویان به عنوان آینده سازان جامعه و به کارگیری دانش های پژوهش محور و فناوریهای نوین توسط آنها می باشد.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: توسعه و پیشرفت کشورها در گرو نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در بین دانش آموزان و دانشجویان به عنوان آینده سازان جامعه و به کارگیری دانش های پژوهش محور و فناوریهای نوین توسط آنها می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان " عفت پدرام فر " در آیین تجلیل از دانش آموزان برگزیده جشنواره جابر بن حیان در کاشان افزود: نهاد آموزش و پرورش، با تغییر در ساختار نظام آموزشی و اختصاص ساعت تفکر و پژوهش در مدارس ابتدایی، نقش تعیین کننده ای در اشاعه تفکر پژوهش و پژوهشگری داشته است.

وی اظهار داشت: پژوهش و نو آوری در جامعه ای توسعه پیدا می کند که نظام آموزشی، بستر مناسبی برای آن تدارک دیده باشد بنابراین تحقیق، در کنار آموزش یکی از اهداف بسیار مهم آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره جابر بن حیان، با هدف تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آینده کشور و شهروندانی آگاه که در جهت رشد و توسعه کشور حرکت کنند، طی سال های گذشته با مشارکت خانواده ها در مدارس ابتدایی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: پژوهش، هم، چاره مشکلات فردی و اجتماعی است و هم اینکه با افزایش دانسته های انسان به او کمک می کند تا با انتقال یافته های خود به دیگران نیز در حل مشکلات جامعه مشارکت و همکاری داشته باشد.

پدرام گفت: اما باید توجه داشته باشیم که پژوهش، یک فن است که یادگیری و به کار بستن آنها نیازمند آموزش است تا با روش های منظم به مقصد و موفقیت راهنمایی کند و این اموزش باید در مدرسه انجام شود.

کارشناس تکنولوژی آموزشی مدیریت آموزش و پرورش کاشان نیز گفت: باید آموزش و پرورش به سمتی پیش برود که خلاقیت دانش آموزان شکوفا شود و به سمت پژوهش پیش برود.

" زینت طوطیان " افزود: راه اندازی اتاق فکر و پژوهش از جمله موارد مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در مدارس دوره ابتدایی نیز باید مورد توجه واقع شود.

وی اظهار داشت: جشنواره جابربن حیان، با هدف نهادینه کردن تحقیق و پژوهش توسط دانش آموزان در مدارس ابتدایی از سال ۸۸ عملیاتی شده است که سال جاری چهارمین دوره آن برگزار شد.
به گفته وی، در جشنواره امسال ۲۲۰ نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی، با یک هزار و ۵۰۰ طرح از ۱۰۵ دبستان در رشته های طبقه بندی و جمع آوری، نمایش علمی، تحقیق، طراحی و ساخت، آزمایش و مدل شرکت داشتند که ۲۱طرح به مرحله استانی جشنواره راه یافت.
وی اظهار داشت: در جشنواره چهارم جابر، دانش آموزان " سالار اصفهانی " و " علی اکبر ستار " با طرح " یک آزمایش خنک کننده " و " پرهام بلوکی " و " علیرضا رمضانی " با طرح " آزمایش شگفتی های صدف " چهار دانش آموزی هستند که پس از کسب رتبه برتر استان اصفهان به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا کردند.

طوطیان گفت: در برگزاری چهارمین جشنواره جابر در کاشان، ۲۵ نفر از فرهنگیان نیز در قالب رابط پژوهشی، معلم راهنما و داور ایفای مسوولیت کردند که در این آیین از تلاش آنها تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز